Interpretacja indywidualna z dnia 18 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.69.2024.1.KF
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę francuską.
Skutki podatkowe uczestnictwa w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę francuską.
Skutki podatkowe udziału w programie motywacyjnym.
Czy w sytuacji, gdy Strony zgodnie przyjmują, że zobowiązania Wnioskodawcy wobec Dostawcy są odroczone do czasu, gdy Wnioskodawca będzie w stanie je uregulować, a wolą Wnioskodawcy jest uregulowanie takich zobowiązań w przyszłości, Wnioskodawca jest zobowiązany do wykazania przychodu, o którym mowa w art. 12 ust. 1 pkt 3 lit. a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, z tytułu przedawnionego zobowiązania
Obowiązki płatnika w związku z organizacją Programu Motywacyjnego.
Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z 7 stycznia 2022 r. określające nowy sposób obliczania miesięcznych zaliczek na podatek, tj. według zasad wynikających z Polskiego Ładu i regulacji obowiązujących w 2021 r., zostały przeniesione do ustawy o pdof. W wyniku zmiany przepisów z takiego sposobu ustalania zaliczek na podatek może zrezygnować każdy podatnik, a nie tylko ten, któremu płatnik nie odlicza
MF wydało kolejny komunikat na temat okresowych przeglądów kas fiskalnych. Wynika z niego, że nie zamierza na czas epidemii wydłużyć terminu przeglądu kas dla wszystkich podatników, który przypomnijmy powinien się odbyć nie rzadziej niż co dwa lata. W przypadku problemów z przeprowadzeniem przeglądu w terminie podatnik może indywidualnie wnioskować o jego odroczenie. Powinien to zrobić przed upływem
Do 1 czerwca 2020 r. wydłużono termin wpłaty zaliczek od wynagrodzeń pobranych w marcu i kwietniu. Z tego rozwiązania mogą skorzystać płatnicy, którzy ponieśli negatywne konsekwencje ekonomiczne z powodu epidemii koronawirusa.
Z powodu epidemii koronawirusa podatnicy zobowiązani do przeprowadzenia przeglądu technicznego kasy rejestrującej mogą wnioskować o odroczenie terminu takiego przeglądu do lipca 2020 r.
Płatnicy poszkodowani w sierpniowej powodzi mają możliwość opłacenia składek za lipiec, sierpień i wrzesień 2010 r. w terminie odroczonym do końca roku. Oznacza to, że te składki staną się wymagalne dopiero od 1 stycznia 2011 r. i dopiero od tego dnia ZUS będzie liczyć odsetki za zwłokę.
Podatnik zalega z podatkiem od nieruchomości. Termin jego płatności był wielokrotnie odraczany. Ostatnie odroczenie było do 30 czerwca 2018 r. Właśnie 30 czerwca 2018 r. podatnik złożył kolejny wniosek o odroczenie do 30 lipca 2018 r. Jak należy liczyć odsetki? Czy opłata prolongacyjna naliczona do 30 czerwca 2018 r. pozostaje bez zmian?
Płatnicy składek, będący jednocześnie poszkodowanymi przez powodzie, jakie miały miejsce w Polsce w 2010 r., składki za okres od kwietnia do czerwca powinni wpłacić najpóźniej 30 września br., a składki za okres od lipca do września br. - najpóźniej 31 grudnia 2010 r. Składki należne za te miesiące najlepiej wpłacać odrębnymi przelewami.
Podleganie ustawie o podatku od niektórych instytucji finansowych.
Czy opisany wyżej sposób postępowania Spółki w zakresie ustalania podstawy opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych jest prawidłowy?
Czy opisany wyżej sposób postępowania Spółki w zakresie ustalania podstawy opodatkowania podatkiem od niektórych instytucji finansowych jest prawidłowy?
W zakresie opodatkowania czynności odroczenia płatności oraz momentu powstania obowiązku podatkowego.
w zakresie potwierdzenia czy podstawę opodatkowania zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy o pnif stanowić powinna wartość aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego prezentowana według zasad ujmowania podatku odroczonego wskazanych w MSR 12 pkt 74, będąca rezultatem skompensowania (unettowienia) aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego z rezerwą z tytułu odroczonego podatku dochodowego
Zwolnienia z opodatkowania wynagrodzenia (Wynagrodzenia, Opłat i Odsetek) otrzymywanego przez Bank z tytułu świadczonych usług.Zwolnienia z opodatkowania Odsetek za zwłokę.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie rozpoznania przychodu podatkowego z tytułu nieodpłatnego świadczenia.
Zwolnienie od podatku usług pośrednictwa w udzielaniu pożyczek.
Opodatkowanie (zwolnienie od podatku) usług udzielania pożyczek przez Spółkę na rzecz swoich wspólników.
włączenie do podstawy opodatkowania wyliczonych na dzień zawarcia aktu notarialnego odsetek z tytułu sprzedaży ratalnej, ujęcie na fakturze wartości nieruchomości wraz z naliczonym oprocentowaniem w jednej pozycji, oraz odsetki ustawowe od nieterminowych wpłat
Kwota odsetek z tytułu udzielonego kredytu kupieckiego, polegającego na wydłużeniu terminu płatności należności, wyodrębniona na fakturze sprzedaży, będzie stanowiła wynagrodzenie za usługę, odrębną od dostawy towarów, podlegającą opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jednakże na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy korzystająca ze zwolnienia od podatku od towarów i usług.
Przychód uzyskany przez Wnioskodawcę w związku z nieodpłatnym nabyciem akcji nie będzie podlegał opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Przychód podlegający opodatkowaniu powstanie dopiero w momencie odpłatnego zbycia omawianych akcji, ponieważ spełnione zostaną ustawowe kryteria określone w art. 24 ust. 11 w związku z art. 24 ust. 12a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.