Czy należy pobierać podatek "u źródła" w przypadku leasingu sprzętu komputerowego
Niektórzy pracownicy przynoszą do pracy swoje prywatne komputery, które służą im do pracy (mówią, że wygodniej im dokończyć coś w domu, jeżeli pracują na swoim sprzęcie). Często też kończą pracę w domu, pracując na własnych komputerach. Nie kwestionujemy takich praktyk. Czy jednak możemy narzucić niektórym pracownikom konieczność pracy na ich laptopach? Nie mamy wystarczającej liczby sprzętu, a przecież
Świadomy pracodawca, chcąc zapewnić pracownikom pełną ochronę przed zagrożeniami wynikającymi z charakteru pracy, powinien dostosować stanowiska pracy przy laptopach do przepisów rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 1 grudnia 1998 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe.
Spółka dokonała zakupu zestawu komputerowego, na który otrzymała dwie faktury: pierwsza jest za zestaw komputerowy, a druga za oprogramowanie do tego komputera. 1. Czy należy te dwie faktury traktować jako całość i na stan przyjąć sumę z dwóch faktur jako zestaw komputerowy? 2. Faktura została wystawiona z dniem 30 września. Sprzęt komputerowy otrzymano w październiku, a więc OT wystawiono z datą październikową