Jak poinformować pracowników o nagrywaniu ich rozmów z klientami firmy
Na koncie księgowym "Pozostałe środki trwałe" mamy zaewidencjonowany służbowy telefon komórkowy, z którego korzystało kilku pracowników. Po skończonej pracy telefon był przechowywany w zamkniętej na klucz szafce, z której został skradziony. Sprawę zgłoszono na policję. Nie znaleziono sprawcy, wobec czego policja umorzyła śledztwo. Jakie dokumenty i przez kogo podpisane mogą być podstawą do wyksięgowania
Wykorzystanie służbowego telefonu do celów prywatnych i pokrycie związanych z tym wydatków przez pracodawcę powoduje po stronie pracownika powstanie przychodu z nieodpłatnych świadczeń. Powstaje jednak problem związany z ich rozliczeniem. Pracodawcy opłacają bowiem najczęściej miesięczny rachunek za telefon w jednej zryczałtowanej wysokości.
Zakład obciążył fakturą VAT pracownika za prywatną rozmowę telefoniczną. Faktura została wystawiona 30 czerwca 2012 r. z terminem płatności określonym na fakturze na dzień 14 lipca 2012 r. Podstawą do wystawienia była faktura telekomunikacji. W deklaracji VAT za jaki miesiąc ująć VAT należny od faktury wystawionej dla pracownika? Czy od faktury z telekomunikacji przysługuje odliczenie VAT za rozmowę