Jaką formę zatrudnienia wybrać w przypadku prac na wysokości
Okres zimowy według przepisów bhp rozpoczyna się 1 listopada, a kończy 31 marca kolejnego roku. W tym czasie pracodawcy muszą zadbać o odpowiednią odzież i obuwie ochronne oraz napoje i posiłki profilaktyczne dla pracowników. Muszą także zapewnić właściwą temperaturę w pomieszczeniach pracy (nie może być ona niższa niż 18°C w przypadku wykonywania prac lekkich i biurowych oraz niższa niż 14°C w przypadku
W naszym zakładzie będą wykonywane prace na wysokości. Jakie minimalne wymagania dotyczące bezpieczeństwa musimy spełnić, żeby praca ta była bezpieczna?
Sprzątaczką może zostać osoba, która ukończyła 18 lat i nie stwierdzono u niej przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania pracy sprzątaczki, w tym do wykonywania pracy na wysokości.
Pracownicy zatrudnieni przy odśnieżaniu dachu powinni być dopuszczeni do pracy na wysokości przez lekarza medycyny pracy. Oprócz tego pracodawca powinien ich wyposażyć w odpowiednią odzież roboczą (np. hełmy, rękawice, buty z podeszwą antypoślizgową).
W firmie zajmującej się produkcją artykułów żelaznych znajduje się podest prowadzący z antresoli, na której składowane są podzespoły. Pracę na antresoli wykonywało 2 pracowników. W celu wyeliminowania zagrożenia związanego z wypadkiem przy pracy polegającego na upadku z wysokości pracodawca zamontował ściankę. Czy w tym wypadku powinien zaktualizować ocenę ryzyka zawodowego nie uwzględniając w niej
Na budowie po prawidłowym zmontowaniu rusztowania (łącznie z krawężnikami i balustradami) pracodawca przestał wymagać od pracowników stosowania szelek bezpieczeństwa. Jeden z pracowników zarzucił mu łamanie przepisów bhp, gdyż jest to praca na wysokości, więc pracownicy powinni zawsze używać szelek. Czy słusznie?