W jaki sposób pracodawca powinien prowadzić listę obecności pracowników, żeby nie naruszać przepisów o ochronie danych osobowych
Nasz pracownik był ukarany upomnieniem i karą nagany za niepodpisywanie na bieżąco listy obecności. Obowiązek codziennego podpisywania listy wynika z regulaminu pracy. Uważamy, że pracownika można by zdyscyplinować tylko karą pieniężną. Czy w tej sytuacji możemy zastosować taką karę? Czy za niepodpisywanie listy obecności możemy rozwiązać z pracownikiem umowę o pracę - pyta Czytelnik z Wałbrzycha.
Pomimo zakończenia umowy o pracę zawartej na czas określony pracownik nadal stawiał się w pracy i podpisywał listę obecności. Po kilku dniach ochrona przestała wpuszczać go na teren zakładu. Według twierdzenia pracownika fakt, że przez pewien czas przychodził do pracy świadczy o tym, że został ponownie zatrudniony. Czy ma rację? - pyta Czytelnik z Włocławka.
W zakładzie stolarskim zatrudniam 5 pracowników. Dla każdego z nich prowadzę ewidencję czasu pracy. Czy muszę jeszcze dodatkowo posiadać listę obecności? Jeśli tak, to jak należy ją prawidłowo prowadzić?