Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 26 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0112-KDSL2-1.440.113.2022.4.MC
WIS USŁUGA – analiza potrzeb rynku i potencjału rynku dostawców na usługi tworzenia oprogramowania komputerowego.
WIS USŁUGA – analiza potrzeb rynku i potencjału rynku dostawców na usługi tworzenia oprogramowania komputerowego.
Brak zastosowania ograniczenia, o którym mowa w art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w odniesieniu do wymienionych we wniosku usług nabywanych od podmiotu powiązanego.
1. Czy opisane w stanie faktycznym usługi świadczone przez podmioty zagraniczne mieszczą się w kategorii przychodów, o których mowa w art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 12 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: Ustawy o PDOP)? 2. Czy w związku z dokonywaniem płatności za usługi, o których mowa w stanie faktycznym Spółka pełni funkcję płatnika, o którym mowa w art. 26 Ustawy o PDOP,
1. Czy Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconego na rzecz Zleceniobiorcy wynagrodzenia za usługę pomocy przy obsłudze importu towarów z Chin, opisanej wstanie faktycznym? 2. Czy Wnioskodawca jest obowiązany do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od wypłaconego na rzecz Zleceniobiorcy wynagrodzenia za usługę przedwysyłkowego badania jakości
Czy od wynagrodzenia wypłacanego podmiotowi zagranicznemu z tytułu usługi wsparcia w zakupie towarów (usługi pośrednictwa handlowego) Wnioskodawca, jako płatnik, powinien pobrać na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - zryczałtowany podatek w wysokości 20% przychodu?
Czy od wynagrodzenia wypłacanego podmiotowi zagranicznemu z tytułu usługi wsparcia w zakupie towarów (usługi pośrednictwa handlowego) Wnioskodawca, jako płatnik, powinien pobrać na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - zryczałtowany podatek w wysokości 20% przychodu?
Czy usługi pośrednictwa handlowego świadczone przez firmę zagraniczną na terenie Cypru oraz Wielkiej Brytanii podlegają opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych i czy w związku z tym przepisem Spółka ma obowiązek pobrać zryczałtowany podatek od przychodów?
Czy usługi pośrednictwa handlowego świadczone przez firmę zagraniczną na terenie Cypru oraz Wielkiej Brytanii podlegają opodatkowaniu na podstawie art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych i czy w związku z tym przepisem Spółka ma obowiązek pobrać zryczałtowany podatek od przychodów?
Czy wynagrodzenie za usługi agencyjne wypłacane przez Spółkę podmiotom z Chin i Hongkongu nie będzie podlegało opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wynagrodzenie za usługi agencyjne wypłacane przez Spółkę podmiotom z Chin i Hongkongu nie będzie podlegało opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym u źródła na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 3 ust. 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy wypłacając mieszkańcowi Federacji Rosyjskiej wynagrodzenie z tytułu zawartej umowy pośrednictwa w dostawie towarów na terenie Federacji Rosyjskiej wnioskodawca jest zobowiązany, na podstawie przepisu art. 29 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych z dnia 16 lipca 1991r. (t.j. Dz. U. z 2000r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) pobrać jako płatnik zryczałtowany podatek dochodowy od osób
w zakresie ustalenia czy zakup raportów i analiz od kontrahentów nierezydentów Rzeczypospolitej Polskiej należy zakwalifikować do przychodów, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 1 albo pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych(pytanie oznaczone we wniosku jako nr I/1).
w zakresie obowiązku poboru przez Spółkę zryczałtowanego podatku dochodowego z tytułu wypłacanych przez Spółkę opłat managerskich (zarządzania)
w zakresie obowiązku potrącenia i przekazania podatku do Urzędu Skarbowego
świadczenie na rzecz kontrahenta unijnego usług wchodzących w zakres usług niematerialnych związanych z reklamą i j wymienionych w art. 27 ust. 4 VAT oraz usługi pośrednictwa związanego z dostawą towarów określonego w art. 28 ust. 5 pkt 2 lit. c VAT.
Miejsce świadczenia usług wykonywanych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej
W związku z transakcją nabycia udziałów w X, Spółka poniosła wydatki na zakup usług doradztwa finansowego i prawnego. Zakup powyższych usług związany był z koniecznością przeprowadzenia wstępnej analizy opłacalności transakcji, potencjalnych możliwości inwestycyjnych związanych z przeprowadzeniem transakcji, uczestnictwa w negocjacjach, a także oceny kondycji finansowej X ( badanie due diligence ).
czy przekazywane jednorazowo upominki dla osób fizycznych, które stanowią wsparcie sprzedaży w wysokości do 100 zł brutto, powinny być zaliczane w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów w myśl art.15 ust.1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Czy wydatki poniesione na organizację Konkursu oraz na nabycie nagród oraz wygranych przez laureatów Konkursu, stanowią koszty uzyskania przychodów w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT oraz czy w/w wydatki zgodnie z regułą określoną w art. 15 ust. 4 ustawy o CIT powinno się potrącić chwili poniesienia.
Czy usługi w zakresie badania rynku wykonane na rzecz podmiotu z Unii Europejskiej podlegają opodatkowaniu VAt i czy przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od związanych z nimi zakupów?
Czy zakupy dokonywane przez przedstawicielstwo zagraniczne Spółki nie stanowią dla XXX S.A. podstawy do naliczenia i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt. 2a ustawy o podatku dochodowym osób prawnych.
Pytanie dotyczy opodatkowania usług badania rynku, które zostały wykonane przed dniem 01.05.2004r., dla których obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług powstał po dniu 30.04.2004r.
Czy koszt zakupu badań marketingowych oraz zakupu usług kreacji reklamy należy rozliczyć jednorazowo w dacie poniesienia, czy rozliczyć w kolejnym roku podatkowym, w którym nastąpi emisja przygotowanej na podstawie badań reklamy i promocji? Jeśli koszty te należy rozliczyć w przyszłym roku, to czy zaliczyć jednorazowo w koszty, czy rozliczać 12 miesięcy?