Interpretacja indywidualna z dnia 27 kwietnia 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.90.2021.1.MG
Obowiązki płatnika związane z organizacją loterii promocyjnej.
Obowiązki płatnika związane z organizacją loterii promocyjnej.
czy dokonując płatności z tytułu nabycia egzemplarza/dostępu do Oprogramowania na rzecz jego zagranicznych dostawców (producentów lub podmiotów pośredniczących w dystrybucji) celem dalszej odsprzedaży, Wnioskodawca zobowiązany będzie: - jako płatnik do potrącenia od tej płatności zryczałtowanego podatku dochodowego zgodnie z art. 26 ust. 1 i ust. 2e ustawy o CIT, w związku z uzyskaniem w Polsce przez
Zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania przychodów uzyskiwanych z tytułu najmu w formie karty podatkowej oraz wydania decyzji ustalającej wysokość podatku dochodowego opłacanego w formie karty podatkowej.
Pomimo wpisania parku rozrywki w Z. jako oddziału w KRS, obowiązkiem Wnioskodawcy będzie złożenie jednej deklaracji dla podatku od towarów i usług obejmującej całą działalność. Wnioskodawca (Spółka Jawna) dla parku rozrywki w Z. nie powinien posiadać odrębnego numeru identyfikacji podatkowej.
B1) z jaką datą następuje zaliczenie nadpłaty podatku od towarów i usług określone w zeznaniu VAT-7 na poczet innych należności podatkowych? B2) czy istnieje możliwość zaliczenia nadpłaty w podatku od towarów i usług, na poczet należności z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych? B3) czy istnieje możliwość zaliczenia nadpłaty w podatku od towarów i usług na poczet należności z tytułu podatku
B1) z jaką datą następuje zaliczenie nadpłaty podatku od towarów i usług określone w zeznaniu VAT-7 na poczet innych należności podatkowych? B2) czy istnieje możliwość zaliczenia nadpłaty w podatku od towarów i usług, na poczet należności z tytułu podatku dochodowego od osób fizycznych? B3) czy istnieje możliwość zaliczenia nadpłaty w podatku od towarów i usług na poczet należności z tytułu podatku
Czy powstanie na rzecz Spółki nieodpłatnej służebności przesyłu poprzez jej ustanowienie w drodze umownej (art. 245 k.c.), w celu wybudowania na obcym gruncie urządzeń elektroenergetycznych albo w celu zapewnienia sobie dojścia do już istniejących lub planowanych do wybudowania urządzeń, stanowi przychód Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Od jakiej daty Naczelnik Urzędu Skarbowego będzie dla Spółki organem podatkowym właściwym miejscowo rzeczowo między innymi w zakresie podatku od towarów i usług, podatku dochodowego oraz identyfikacji podatkowej, do którego to organu podatkowego Spółka będzie zobowiązana składać deklaracje dotyczące opisanych powyżej zobowiązań podatkowych oraz zgłoszenia aktualizacyjne w zakresie identyfikacji podatkowej
W związku z opisanym stanem faktycznym, Spółka zwraca się pytaniem czy jest zobowiązana do pobrania i zapłaty podatku u źródła w Polsce zgodnie z art. 26 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, czy zaś nie podlega tym przepisom i należy stosować przepisy kraju w którym urządzenia są faktycznie użytkowane tj. w opisanym przypadku na Litwie?
Czy podlega opodatkowaniu przeniesienie własności nieruchomości w zamian za wierzytelność?
Spółka poprosiła o potwierdzenie, że : 1) zastosowanie do kalkulacji cen zakupu produktów przez Spółkę od podmiotu powiązanego w rozumieniu art.11 ustawy z dnia 15.02.1992r. o podatku dochodowym od osób prawnych (zwanej dalej ustawą) mechanizmu opartego o metodę ceny odsprzedaży jest prawidłowe z punktu widzenia art. 11 ust. 1,2 i 3 ustawy oraz przepisów rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10.10.1997r
Areszt Śledczy prosi o wyjaśnienie określenia właściwości płatnika odpowiedzialnego za:- naliczanie i odprowadzanie zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych w przypadku otrzymania przez osoby osadzone od zatrudniających ich pracodawców świadczeń w postaci bonów towarowych,- sporządzenie informacji podatkowej związku z udzieleniem w/w świadczeń.
Czy w związku z ogłoszeniem upadłości spółki, w której akcjonariuszami są m.in. "nierezydenci" w rozumieniu przepisów prawa dewizowego, posiadający powyżej 5% głosów na walnym zgromadzeniu powstaje obowiązek zmiany właściwości naczelnika urzędu skarbowego