Jak ująć w księgach rachunkowych podatek od nieruchomości od budynku stanowiącego środek trwały w budowie
Przełom roku to czas, gdy większość jednostek przygotowuje się do sporządzania sprawozdania finansowego. Programy finansowo-księgowe generują takie sprawozdania finansowe zazwyczaj za przyciśnięciem jednego klawisza. Wygenerowane automatycznie sprawozdanie finansowe jest jednak często obarczone błędami. Dlatego przedstawione w nim informacje (dane) powinny zostać zweryfikowane przez służby księgowe
W 2003 r. spółka zakupiła nieruchomość, która wymagała remontu i adaptacji na potrzeby spółki. Nieruchomość została oddana do użytkowania w sierpniu 2005 r. Jak powinien wyglądać protokół przyjęcia nieruchomości do użytkowania? Czy wykładzinę podłogową klejoną oraz oświetlenie można potraktować jako osobne środki trwałe, czy też elementy te powinny zwiększać wartość nieruchomości? Jak należy ująć faktury