Jak rozliczyć koszty remontu mieszkań kupionych na wynajem
Wielu podatników ma wątpliwości, kiedy poniesione przez nich wydatki należy uznać za remont, a kiedy za ulepszenie środka trwałego. Prawidłowa klasyfikacja wydatków jest o tyle istotna, że uznanie wykonanych czynności za remont środka trwałego pozwala na ich bezpośrednie rozliczenie w kosztach uzyskania przychodów. Z kolei uznanie ich za ulepszenie skutkuje koniecznością zwiększenia wartości początkowej
Na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu decydują się przede wszystkim podatnicy prowadzący małe firmy albo rozpoczynający swoją przygodę z biznesem. Takie postępowanie to duża oszczędność kosztów, takich jak chociażby koszt wynajmu lokalu potrzebnego do prowadzonej działalności od podmiotu zewnętrznego. Podatnicy, którzy zdecydują się na prowadzenie firmy w domu lub mieszkaniu, mogą rozliczać w
Budynek będący w trakcie budowy, który zostanie zaliczony do środków trwałych firmy został gruntownie zalany. Czy koszty związane z jego naprawą zwiększają wartość początkową środka trwałego? Jak zaksięgować straty spowodowane zalaniem?
Rozróżnienie pojęć "remont" i "ulepszenie środka trwałego" ma szczególne znaczenie pod względem podatkowym oraz ewidencji księgowej. Nieprawidłowe określenie charakteru poniesionych nakładów może doprowadzić do zaniżenia lub zawyżenia wartości początkowej środka trwałego, a w efekcie zawyżenia lub zaniżenia kosztów. Rozróżnienie tych dwóch kategorii jest istotne, jeżeli chcemy, żeby sporządzone przez
Zajmujemy się remontami i konserwacją maszyn. Regenerujemy również części do nich. We wrześniu wykonaliśmy usługę regeneracji części maszyny w jednym z naszych zakładów. Wykonanie usługi zlecił nam podmiot z Niemiec (producent maszyny, podatnik VAT). Gdzie opodatkować taką usługę?
Nasza firma zajmuje się sprzedażą rolet i żaluzji zewnętrznych oraz ich montażem w obiektach budownictwa mieszkaniowego. Umowa zawarta z klientem dotyczy wykonania usługi wraz z materiałami. Czy montaż rolet zewnętrznych służy konserwacji budynku, wobec czego można uznać tę usługę za roboty konserwacyjne podlegające opodatkowaniu stawką 8%? Czy ważne jest, że wartość dostarczanych żaluzji i rolet przekracza
Nasza firma będzie prowadziła prace rozbiórkowe budynku mieszkalno-usługowego z przeważającą powierzchnią mieszkalną. Jaką stawkę podatku należy zastosować przy pracach rozbiórkowych dotyczących takiego budynku?
Spółka z o.o. prowadzi skup złomu. Zamierza sprzedać maszynę, która pochodzi ze złomowiska. Maszyna została wyremontowana przez spółkę i wystawiona na sprzedaż. Maszyna jest z 1987 r. Czy fakturę należy wystawić ze stawką 23% czy zwolnioną?
Można zaryzykować twierdzenie, że każda firma korzysta z samochodów w celach służbowych. Rozliczenia podatkowe związane z korzystaniem z samochodów będących własnością firm, leasingowanych oraz prywatnych, mają swoją specyfikę. W opracowaniu tym przedstawiamy rozwiązania podatkowych problemów podatników związanych z korzystaniem z samochodów do celów służbowych.
Z jaką stawką VAT należy wykonywać usługi w budownictwie mieszkaniowym PKOB 112 związane z czyszczeniem, udrażnianiem pionów kominowych i instalacji wentylacji (PKWiU 747015) oraz remontami i modernizacją, np. montażem nasad kominowych, uszczelnianiem przewodów kominowych, stawianiem nowych przewodów kominowych, montażem systemów napowietrzających (PKWiU 45.33.12-00, 45.25.62-00) itp.? Co oznacza określenie
Po kontroli skarbowej w spółce z o.o. podatku dochodowego za 2002 r. usunięto z kosztów nakłady remontowe, kwalifikując je jako nakłady inwestycyjne na modernizację istniejącego środka trwałego. Wyliczono zaległość podatkową oraz odsetki. Spółka uznała to za błąd. Czy nakłady powiększą wartość środka trwałego? Z jaką datą wystawić OT? Czy mamy prawo do amortyzacji za poprzednie miesiące, czy od otrzymania
26 listopada 2003 r. w redakcji „Prawa Przedsiębiorcy” odbył się dyżur telefoniczny poświęcony ulgom podatkowym. Poniżej przedstawiamy Czytelnikom odpowiedzi na najciekawsze pytania.
Co i na jakich zasadach można odliczyć od dochodu i od podatku?
Czy mogę odliczyć wydatki z tytułu remontu budynku mieszkalnego udokumentowane fakturami wystawionymi na imię zmarłego współmałżonka?
Ostatnio na łamach prasy pojawia często się problem rozliczania w ramach ulgi remontowej wydatków na wykończenie nowego mieszkania. Problem nie jest nowy, ale - z uwagi na niejednolitą praktykę organów podatkowych - budzi ciągle wiele kontrowersji.
Prawidłowe naliczanie amortyzacji jest jednym z podstawowych warunków właściwego ustalenia wyniku finansowego oraz podstawy opodatkowania. Wynika to z faktu, że obecnie przedsiębiorstwa powszechnie wykorzystują środki trwałe oraz wartości niematerialne i prawne o znacznej wartości. Amortyzacja jest więc często najwyższym składnikiem kosztów i nawet stosunkowo niewielkie błędy w jej naliczaniu mogą