Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
    • comment
      Artykuł
      nieaktualny

      Zasady stosowania oświadczenia PIT-2 po zmianie przepisów

      Oświadczenie PIT-2 jest dokumentem uprawniającym pracodawcę do zmniejszenia zaliczki podatkowej obliczonej od wynagrodzenia pracownika. W stanie prawnym obowiązującym do końca 2021 r. niezłożenie tego oświadczenia nie było dla pracownika szczególnie dotkliwe, gdyż miesięczna kwota zmniejszająca podatek wynosiła 43,76 zł. Od 1 stycznia 2022 r. wynosi ona 425 zł. A zatem niezłożenie PIT-2 jest obecnie

    • comment
      Artykuł

      Zmiany 2019. Planowane uproszczenia w rachunkowości od 2019 r.

      1 stycznia 2019 r. - to data planowanego wejścia w życie wielu korzystnych zmian w ustawie o rachunkowości. Projekt przewiduje m.in rozszerzenie katalogu jednostek mikro i małych, jak również częściowe zbliżenie rachunkowości do przepisów podatkowych (np. w zakresie amortyzacji i leasingu). Przedstawiamy tabelaryczny przegląd proponowanych rozwiązań. Będą one miały zastosowanie po raz pierwszy do sprawozdań

    • comment
      Artykuł

      Bilans 2015. Jak ustalić i rozliczyć aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego w związku z poniesioną stratą podatkową

      Chociaż wysokość straty podatkowej nie figuruje nigdzie w ewidencji bilansowej, to w związku z tą stratą, możliwą do odliczenia w przyszłości, niektóre jednostki powinny ustalić aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego. Możliwość aktywowania w księgach rachunkowych straty podatkowej w wysokości wywierającej skutek podatkowy (obecnie 19% kwoty straty) wynika z tego, że ustawa o podatku dochodowym

    • comment
      Artykuł

      Plusy i minusy zmian w ustawie o rachunkowości

      23 września 2015 r. weszła w życie duża zmiana ustawy o rachunkowości. Wprowadza ona uproszczenia dotyczące jednostek małych, a przede wszystkim uproszczenia w ich sprawozdawczości finansowej. Jednak nie tylko jednostki małe są "adresatem" wprowadzonych zmian i nie wszystkie zmiany dotyczą uproszczeń. Wiele zmian nakłada nowe obowiązki na wybrane jednostki (np. więcej jednostek musi sporządzać sprawozdanie

    • comment
      Porada

      Różnice przejściowe, niewykonane umowy - jak tworzyć związane z nimi rezerwy

      Rezerwy tworzy się w związku ze zdarzeniami związanymi pośrednio z działalnością operacyjną, z operacjami finansowymi oraz z innym ryzykiem niż ogólne ryzyko prowadzenia działalności operacyjnej. W postaci rezerwy w księgach rachunkowych jednostki muszą być ujęte skutki wykonania obowiązku wynikającego ze zdarzeń przeszłych, istniejącego niezależnie od przyszłych działań jednostki lub jej intencji.

    close POTRZEBUJESZ POMOCY?
    Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00