Interpretacja indywidualna z dnia 03.07.2020, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.191.2020.1.PG, Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-2.4012.191.2020.1.PG
Odliczenie podatku z faktury VAT-RR.
WIS TOWAR – napój mleczny z owocami.
WIS TOWAR – napój mleczny z owocami.
WIS TOWAR - napój mleczny z owocami.
Prawo do odliczenia podatku VAT z faktur VAT-RR, stosownie do art. 116 u.p.t.u., za dostarczony surowiec mleko surowe.
Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego wynikającego z faktur VAT-RR.
powstanie przychodu w związku z uczestnictwem w programie Program dla szkół i obowiązku ewidencjonowania przychodów, koszty uzyskania przychodów i obowiązek ewidencjonowania kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie powstania przychodu w związku z uczestnictwem w programie Program dla szkół i obowiązku ewidencjonowania przychodów oraz w zakresie kosztów uzyskania przychodów i obowiązku ewidencjonowania kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów.
1. Czy dopłata krajowa KSML i unijna DSML do programu Mleko w szkole mogą zostać uznane jako przychód wolny od podatku dochodowego na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. dopłata unijna na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46, natomiast dopłata krajowa na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 47c? 2. Czy dopłata z Funduszu Promocji Mleczarstwa podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach
Brak możliwości wystawienia faktur korygujących z tytułu dokonania potrącenia dokonanego w związku z przekroczeniem indywidualnej kwoty mlecznej.
Pomoc wspólnotowa i krajowa programu Owoce w szkole są zwolnione z podatkowania na postawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym Wnioskodawca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych ze środków zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych. Wobec tego do opisanej sytuacji nie ma zastosowania art. 22 ust.
Dopłaty krajowe i unijne do programu Szklanka mleka są zwolnione z podatkowania na postawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym Wnioskodawca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych ze środków zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych. Wobec tego do opisanej sytuacji nie ma zastosowania art. 22 ust.
w zakresie sposobu ustalenia wysokości wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem dopłat do mleka, dostarczanego do placówek oświatowych, pochodzących ze środków wspólnotowych i budżetu państwa.
Jak prawidłowo rozliczyć koszty podatkowe i niepodatkowe przy wzroście cen mleka na rynku, jeśli w okresie realizacji projektu Wnioskodawca jest zmuszony wydać mleko (towar) po cenie wyższej, niż gwarantowana do dopłaty w umowie związanej z realizacją projektu, oraz przy braku możliwości ścisłego i trafnego określenia podziału w dokumentach źródłowych na związane z przychodami opodatkowanymi i nieopodatkowanymi
Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego - w przypadku mleka przekazywanego do szkół bezpłatnie koszty zakupu mleka stanowią podatkowy koszt uzyskania przychodu?Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego ma to wpływ na możliwość uznania pozostałych kosztów prowadzenia działalności jako kosztów podatkowych?
Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego - w przypadku mleka przekazywanego do szkół bezpłatnie koszty zakupu mleka stanowią podatkowy koszt uzyskania przychodu?Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego ma to wpływ na możliwość uznania pozostałych kosztów prowadzenia działalności jako kosztów podatkowych?
Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego - w przypadku mleka przekazywanego do szkół bezpłatnie koszty zakupu mleka stanowią podatkowy koszt uzyskania przychodu?Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego ma to wpływ na możliwość uznania pozostałych kosztów prowadzenia działalności jako kosztów podatkowych?
Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego - w przypadku mleka przekazywanego do szkół bezpłatnie koszty zakupu mleka stanowią podatkowy koszt uzyskania przychodu?Czy przy założeniu, że dopłata unijna i krajowa jest zwolniona z podatku dochodowego ma to wpływ na możliwość uznania pozostałych kosztów prowadzenia działalności jako kosztów podatkowych?
Czy przychód uzyskany ze sprzadaży indywidualnej ilosci referencyjnej ( kwoty mlecznej ) podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych ?
Czy Podatnik zachowuje prawo do otrzymania zryczałtowanego zwrotu podatku jeżeli dokona potrącenia z należności za mleko, przekazywanej na rachunek bankowy rolnika ryczałtowego, zaliczki na należną od dostawcy opłatę z tytułu przekroczenia indywidualnej ilości referencyjnej przysługującej za dany okres dostaw, zadeklarowanej w celu dostarczenia podmiotowi skupującemu?
Wątpliwości Podatnika budzi, czy wartość dopłat zarachowanych dla celów bilansowych do kosztów roku obrotowego 2005r. powinna stanowić koszt uzyskania przychodu roku podatkowego 2005, czy też dopłata staje się kosztem uzyskania przychodu w momencie wystawienia faktur i dokonania zapłaty, tj. w miesiącu kwietniu 2006r.
czy umowa kupna-sprzedaży prawa do kwoty mlecznej podlega opodatkowaniu podatkiem od czynności cywilnoprawnych ?
Czy od zaliczek na poczet opłaty przekazanej na konto Agencji Rynku Rolnego z tytułu przekroczenia przez rolnika ryczałtowego tzw. kwoty mlecznej odlicza sie zryczałtowany podatek VAT?
Czy można zaopatrywać rolników dostawców mleka w towary z pominięciem kasy fiskalnej?