Informacje ważne dla klientów biur rachunkowych – lipiec 2024 r.
Kalendarium wydarzeń lipiec 2024 r.
Kalendarium wydarzeń lipiec 2024 r.
Spółka powinna powiadomić organ podatkowy o zmianie adresu, pod którym ma następować doręczanie korespondencji. Spółka nie może uzależniać tego powiadomienia od oczekiwania na ujawnienie w KRS zmiany siedziby spółki. Procedury zmiany siedziby spółki obowiązujące w KRS nie zwalniają z obowiązku powiadomienia organu podatkowego o faktycznej zmianie adresu, pod którym ma następować doręczanie korespondencji
W związku z epidemią COVID-19 pojawiła się konieczność udzielenia przedsiębiorcom wsparcia niezbędnego dla utrzymania i kontynuacji prowadzonej przez nich działalności gospodarczej. Jednym z aktów prawnych służących temu celowi jest ustawa o szczególnych instrumentach wsparcia w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2. Wprowadza ona również pakiet zmian w dotychczasowych rozwiązaniach tarczy
Od 1 stycznia 2016 r. zaczynają obowiązywać istotne zmiany w Ordynacji podatkowej. Celem nowelizacji było głównie zracjonalizowanie i uproszczenie procedur podatkowych, ale wiele z nich wpływa na podstawowe prawa i obowiązki podatnika. Zmiany dotyczą m.in. zasad naliczania odsetek od zaległości podatkowych, wydawania interpretacji podatkowych czy nakładania kar porządkowych. Z punktu widzenia podatnika1
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi za złe długi w sytuacji gdy towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaciło Wnioskodawcy odszkodowanie.
prawo do skorygowania podatku VAT wynikającego z niezapłaconej faktury sprzedaży
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do skorzystania z ulgi za złe długi w sytuacji gdy towarzystwo ubezpieczeniowe wypłaciło Wnioskodawcy odszkodowanie.
Podatek od towarów i usług w zakresie skuteczności doręczenia zawiadomienia o zamiarze skorzystania z ulgi za złe długi.
brak możliwości dokonania korekty, na podstawie art. 89a ust. 1 ustawy w sytuacji gdy wierzyciel nie podjął próby doręczenia zawiadomienia o zamiarze dokonania korekty dłużnikowi
możliwość dokonania korekty podatku należnego w odniesieniu do nieściągalnych wierzytelności, - określenie, w jakim okresie Wnioskodawczyni może dokonać korekty podatku należnego
Czy doręczenie zawiadomienia o zamiarze skorygowania podatku należnego, ze względu na wystąpienie okoliczności, o których mowa w art. 89a ust. 1, będzie skuteczne również w przypadku, jeśli dłużnik faktycznie zawiadomienia nie odbierze, a spełnione zostaną przesłanki doręczeń zastępczych, o których mowa w art. 150 i 151a Ordynacji podatkowej?
Czy otrzymanie przez wierzyciela zwrotu przez pocztę korespondencji do dłużnika zawierającej zawiadomienie, o którym mowa w art. 89a ust. 2 pkt 6 Ustawy o podatku od towarów i usług. uważa się za potwierdzenie odbioru przez dłużnika, o którym mowa w art. 89a ust. 3 ustawy i w konsekwencji czy w związku z powyższym podatnik może dokonać korekty, o której mowa w art. 89a ust. 1?
W relacjach z organami podatkowymi podatnicy i inne podmioty mogą działać osobiście albo za pośrednictwem pełnomocnika. Znaczenie pełnomocnika w sprawach podatkowych stale wzrasta. Podatnik często nie radzi sobie samodzielnie z fiskalizmem organów podatkowych, nieprecyzyjnymi przepisami prawa podatkowego oraz często sprzecznymi ze sobą interpretacjami tych przepisów.
Doręczenie w trybie zastępczym zawiadomienia dłużnika o zamiarze skorygowania podatku należnego należy uznać za skuteczne, zatem Spółka ma prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu wierzytelności nieściągalnych.
Czy w przedstawionym stanie faktycznym nie ma zastosowania warunek określony w § 19 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur (...) (Dz. U. Nr 97, poz. 971), ponieważ w świetle przepisów kodeksu cywilnego, fakturę korygującą można uznać za skutecznie doręczoną, co uprawnia jej