Interpretacja indywidualna z dnia 9 kwietnia 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.92.2024.1.EK
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Prawo do odliczenia podatku VAT od nakładów inwestycyjnych ponoszonych w związku z realizacją projektu.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na wykonanie instalacji fotowoltaicznych.
Prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu preproporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy o VAT w związku z § 3 ust. 2 Rozporządzenia, a następnie proporcji sprzedaży, o której mowa w art. 90 ust. 3 w związku z realizacją inwestycji.
Prawo do odliczenia części podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione w związku z realizacją Inwestycji.
brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją inwestycji
W zakresie: - opodatkowania odpłatnych usług w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych, - prawa do pełnego odliczenia przed 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące, - prawa do pełnego odliczenia po 1 stycznia 2017 r. kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne i bieżące,
Pełne prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków inwestycyjnych poniesionych na budowę świetlic, od wydatków dotyczących bieżącego utrzymania tych obiektów oraz od wydatków związanych z bieżącym funkcjonowaniem Urzędu Gminy.
prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących realizację inwestycji w związku z zawarciem aneksu w sprawie wydzierżawienia nieruchomości;prawo do korekty podatku naliczonego z faktur za lata 20082013 w trybie art. 91 ust. 8 ustawy o VAT;prawo do odliczenia podatku naliczonego po podpisaniu aneksu w trybie art. 86 ust. 10 i 11;obowiązek wykazania jednorazowej ww. korekty
1. Czy w analizowanym przypadku Gmina ma/będzie miała prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w wykazanych fakturach inwestycyjnych związanych z rozbudową i przebudową istniejącego Domu Strażaka celem urządzenia Domu Kultury i Biblioteki? 2. W przypadku negatywnej odpowiedzi na pytanie nr 1, w jaki sposób i z zastosowaniem jakiego klucza Gmina powinna określić część podatku naliczonego podlegającego
Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty VAT-7 złożonej pierwotnie przez Urząd i odliczenia kwoty podatku naliczonego z faktury VAT wystawionej przez wykonawcę z danymi Gminy z okresu kiedy czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku VAT był Urząd?
Odnośnie wydatków dotyczących towarów i usług w związku z budową kanalizacji sanitarnej wraz z oczyszczalnią ścieków poniesionych przed podjęciem decyzji o zmianie przeznaczenia ww. inwestycji, tj. przed dniem 30 stycznia 2012 r., korekty podatku naliczonego należy dokonać w całości, jednorazowo w deklaracji składanej za okres rozliczeniowy, w którym nastąpiła zmiana przeznaczenia zakupionych towarów
1.Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty deklaracji VAT-7 do deklaracji złożonej przez Urząd w przypadku wystąpienia zdarzeń gospodarczych wymagających skorygowania rozliczeń z tytułu podatku VAT w okresie którym czynnym i zarejestrowanym podatnikiem VAT był tylko Urząd ? 1.1Czy Gmina będzie miała prawo do złożenia korekty (z podaniem NIP Gminy oraz wskazaniem Gminy jako podatnika VAT) odpowiedniej
Brak prawa do odliczenia w drodze korekty podatku naliczonego związanego ze zrealizowaną inwestycją polegającą na zagospodarowaniu terenu rekreacyjnego.
Czy w przypadku wypłaty wynagrodzenia dla sołtysów w wysokości do 200 zł powinny być zastosowane przepisy, o których mowa wart. 41 ust. 1 - tzn. na zasadach ogólnych, pobrać zaliczkę na podatek i pobrać miesięczne koszty uzyskania w wysokości 20% przychodu, czy można zastosować art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tzn. nie stosować miesięcznych kosztów uzyskania i pobrać
w zakresie braku obowiązku dokonania korekty podatku VAT
Prawo do odliczenia podatku naliczonego.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz możliwość dokonania korekty deklaracji VAT-7.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz możliwość dokonania korekty deklaracji VAT-7.
Czy gmina prawidłowo zakwalifikowała wypłacone sołtysominkasentom wynagrodzenia z tytułu czynności poboru inkasa podatków do przychodów, o których mowa w art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Czy do wynagrodzenia nie przekraczającego kwoty 200 zł, otrzymanego przez sołtysa z tytułu poboru podatku w drodze inkasa powinny być zastosowane przepisy mówiące o tym, że w takiej sytuacji nie uwzględnia się kosztów uzyskania przychodu, a zryczałtowany podatek wynosi 18%?
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z uwagi na brak wykorzystywania zakupów do wykonywania czynności opodatkowanych.
Gmina nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego ze stworzeniem bezpłatnych publicznych punktów dostępu do internetu.
1. Kto powinien być zarejestrowany jako czynny podatnik VAT i dokonywać rozliczeń VAT-7 Gmina czy Urząd Gminy? 2. Czy Urząd Gminy nadal może wystawiać faktury i refaktury z NIP Urzędu? 3. Czy w przypadku zawartych umów cywilnoprawnych przez Urząd Gminy należy zawrzeć nowe umowy z Gminą jako płatnikiem i jej nr NIP?
Gmina nie ma możliwości obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z przebudową infrastruktury społeczno-edukacyjnej.