Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 25.10.2011, sygn. ITPP2/443-1039/11/KT, Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy, sygn. ITPP2/443-1039/11/KT

Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz możliwość dokonania korekty deklaracji VAT-7.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Ordynacja podatkowa (t.j. z 2005 roku Dz. U. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Bydgoszczy działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 lipca 2011 r. (data wpływu 26 lipca 2011 r.), uzupełnionym w dniu 24 października 2011 r. (data wpływu), o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz możliwości dokonania korekty deklaracji VAT-7 jest nieprawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 26 lipca 2011 r. został złożony wniosek, uzupełniony w dniu 24 października 2011 r., o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o podatek naliczony od poniesionych nakładów inwestycyjnych oraz możliwości dokonania korekty deklaracji VAT-7.

W przedmiotowym wniosku oraz jego uzupełnieniu, przedstawiono następujące zdarzenia przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym podatnikiem VAT czynnym od dnia 1 czerwca 2011 r., wcześniej podatnikiem był Urząd Gminy, który został wyrejestrowany. Gmina realizuje dwie inwestycje polegające na budowie kanalizacji sanitarnej i oczyszczalni ścieków. Czas trwania inwestycji to okres od czerwca 2010 r. do października 2011 r. Na realizację przedsięwzięcia uzyskano dofinansowanie w ramach działania Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej, objętego PROW na lata 2007-2013. Wkład własny na nakłady inwestycyjne kwalifikowane projektu oraz podatek od towarów i usług - koszt niekwalifikowany projektu, zabezpieczono ze środków budżetu Gminy w formie pożyczki z WFOŚiGW. Wykonanie zadania stanowi realizację zadań własnych Gminy w zakresie odprowadzania ścieków (art. 7 ust. 1 pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym). W roku 2010 faktury za wykonanie I etapu inwestycji były wystawiane przez wykonawców na Urząd Gminy, natomiast faktury za II i III etap realizowany obecnie, zostaną wystawione na Gminę. Inwestycja, po zakończeniu, zostanie przekazana na mocy umowy dzierżawy Zakładowi Komunalnemu - jednostce budżetowej Gminy (posiadającej własny NIP, będącej odrębnym podatnikiem podatku od towarów i usług). Tym samym Gmina będzie dokonywała sprzedaży opodatkowanej (dzierżawa majątku). Jednostka budżetowa - Zakład Komunalny, przy wykorzystaniu dzierżawionego majątku, będzie prowadzić działalność opodatkowaną, związaną ze zbiorowym odprowadzaniem ścieków na rzecz mieszkańców i innych podmiotów gospodarczych. Zakład Komunalny będzie ponosić koszty eksploatacji i remontu całej instalacji kanalizacyjnej, zarządzać siecią i osiągać dochody z tytułu odbioru ścieków.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00