Czy wypadek podczas zawodów organizowanych przez pracodawcę jest wypadkiem przy pracy
Pracodawca ma obowiązek przekazać pracownikom informacje o składkach przekazanych za nich do ZUS. Zgodnie z przepisami obowiązującymi od 1 stycznia 2012 r. informację taką przekazuje raz w roku, za rok ubiegły.
W razie ustania stosunku pracy pracodawca jest zobowiązany wydać pracownikowi świadectwo pracy. W jego treści, obok informacji obowiązkowych, pracodawca może również zamieścić dodatkowe informacje o pracowniku, przy czym podstawą do ich umieszczenia w świadectwie pracy jest wyłącznie pisemne żądanie zatrudnionego.
W zakładzie pracy w trakcie kontroli nowej pilarki tarczowej zakupionej przez pracodawcę inspektor pracy stwierdził, że pracodawca wraz z zakupioną maszyną nie otrzymał pełnej dokumentacji. Po dostarczeniu pilarki stwierdzono brak deklaracji zgodności oraz niekompletną instrukcję użytkowania maszyny. Następnie po uruchomieniu pilarki kontrolujący zauważyli brak wyłącznika krańcowego w ruchomej osłonie