Interpretacja indywidualna z dnia 3 czerwca 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.216.2022.1.JJ
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z zakupem autobusów elektrycznych oraz ładowarek.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z zakupem autobusów elektrycznych oraz ładowarek.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą dopłaty z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej na realizację zadań własnych organizatora z przeznaczeniem na pokrycie części deficytu linii komunikacyjnych.
kwalifikacja wydatków w postaci Gwarancji płynności ponoszonych na podstawie Umowy do kup bezpośrednio związanych z przychodami ze sprzedaży biletów na autokarowy przewóz osób
Wskazanie, czy kwoty partycypacji, którymi obciążane są ościenne gminy, stanowią część składową podstawy opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy.
w zakresie: - braku opodatkowania środków pobieranych przez Miasto od sąsiednich gmin w zamian za realizację zadań w zakresie lokalnego transportu zbiorowego jako stanowiące wynagrodzenie za świadczone usługi, - uznania, że usługi bezpłatnych przewozów środkami lokalnego transportu zbiorowego, realizowane przez Wnioskodawcę, stanowią usługi w ramach działalności gospodarczej Gminy, o których mowa w
w zakresie: - opodatkowania świadczenia Spółki na rzecz Miasta, w zakresie usługi przewozu wraz z działalnością dodatkową integralnie związaną z realizacją usługi przewozu podlegać będzie opodatkowaniu stawką VAT 8%, - pełnego prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu świadczenia przez MKS usług przewozu i działalności dodatkowej integralnie związanej z realizacją usług przewozu
Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej udział Związku Gmin w kosztach utrzymania kursów i połączeń komunikacyjnych;- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej refundację kosztów stosowania uprawnień do ulgowych przejazdów stanowionych przez Związek Gmin.
Uznanie, że zwrot kosztów stosowanych zwolnień i ulg przewozowych stanowi usługę oraz momentu powstania obowiązku podatkowego od otrzymanych od jednostek samorządu terytorialnego zwrotów stosowania ulg i zwolnień przewozowych
1. Czy otrzymane wynagrodzenie (rekompensata) z budżetu danej gminy stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług? 2. Czy Spółka powinna dokumentować obrót z tego tytułu fakturą VAT, czy wystarczy innym dokumentem księgowym np: notą księgową - obciążeniową?
Czy rekompensata stanowiąca zwrot kosztów wynikających z wykonywania zadań własnych gminy będzie stanowić obrót podlegający VAT w rozumieniu art. 29 ustawy o VAT i tym samym podlega opodatkowaniu tym podatkiem?
Czy właściwa jest interpretacja Wnioskodawcy o braku możliwości obniżenia przez Miasto X podatku należnego o podatek naliczony w zakresie zakupu samochodu do przewozu osób niepełnosprawnych?
Pytanie Podatnika dotyczy możliwości odzyskania przez gminę podatku VAT od zakupu środka transportu służącego do przewozu osób niepełnosprawnych, finansowanego w części ze środków PFRON.