Środki publiczne gminy na zagospodarowanie nieruchomości - stanowisko Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu z dnia 12 czerwca 2024 r. sygnatura WA-0280/36/2024
Nie wszystkie gminy mają dla swojego obszaru wykonaną w pełni cyfrową ewidencję gruntów i budynków. Urbaniści alarmują, że tam, gdzie urzędnicy posiłkują się skanami map, bardzo trudno będzie sporządzić plan ogólny – a jest na to już mało czasu
Brak prawa do odzyskania w całości lub części podatku VAT w związku z realizacją projektu.
Większość miast deklaruje, że aby zdążyć w wyznaczonym terminie, prowadzą już prace koncepcyjne, nawet jeśli nie przyjmują jeszcze uchwał w tej sprawie. W gorszej sytuacji są mniejsze gminy, które nie mają swoich specjalistów
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Reforma planowania przestrzennego, która weszła w życie 24 września br., rodzi wiele pytań o wpływ nowych instytucji prawnych (w szczególności planu ogólnego) na zakres władztwa planistycznego gminy, uprawnienia właścicieli nieruchomości do zagospodarowania przestrzeni w ramach prawa własności, a także o możliwości dochodzenia ewentualnych roszczeń odszkodowawczych. Kwestie te w ograniczonym stopniu
Gminy muszą doprowadzić prace nad nimi co najmniej do etapu opiniowania lub uzgodnienia z właściwymi organami. W przeciwnym razie po wejściu w życie nowelizacji ustawy o planowaniu przestrzennym nie będą mogły kontynuować prac nad studiami zagospodarowania, a plany miejscowe niejednokrotnie będą musiały tworzyć od nowa
Zastosowanie zwolnienia od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy dla sprzedaży działki nr 3.
Zwolnienie z podatku VAT od sprzedaży działek budowlanych.
Zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT dostawy działek oznaczonych w Miejscowym Planie Zagospodarowania jako tereny gruntów ornych R .
Skutki podatkowe związane ze sprzedażą działek.
Miasta, które chcą pozbyć się szpetnych reklam, niejednokrotnie rozbijają się o proceduralne rafy. Nieliczne, którym udało się wdrożyć uchwały krajobrazowe, surowo karzą za łamanie przepisów
Kodeks postępowania administracyjnego, który w zasadniczej części reguluje różnego rodzaju postępowania prowadzone przez organy administracji publicznej, obowiązuje od 60 lat. Wydawać więc by się mogło, że duża część problemów proceduralnych już dawno została rozstrzygnięta. Jednak praktyka pokazuje, że podstawowe wątpliwości nadal pozostają. W poniższym tekście wyjaśnimy kwestie związane z uzupełnianiem
w zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT od wydatków poniesionych na realizację inwestycji dotyczącej budowy bulwarów miejskich
Możliwość odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją operacji.
Dotyczy zwolnienia od podatku VAT zbycia niezabudowanej działki gruntu.
Brak prawa do odliczenia podatku przez Gminę od wydatków związanych z realizacją inwestycji polegającej na przebudowie budynków świetlic wraz z zagospodarowaniem terenu.
Brak możliwości odzyskania podatku VAT w związku z inwestycją pn. Zagospodarowanie działki ()".