Interpretacja indywidualna z dnia 5 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.510.2024.2.MST
Skutki podatkowe wypłaty kapitału z Indywidualnego Planu Emerytalnego.
Skutki podatkowe wypłaty kapitału z Indywidualnego Planu Emerytalnego.
Skutki podatkowe wypłaty środków zgromadzonych na rachunku Otwartego Funduszu Emerytalnego w związku z podziałem majątku wspólnego.
Skutki podatkowe otrzymania jednorazowego świadczenia z Australii
Uznania transakcji zbycia Przenoszonego Przedsiębiorstwa do Przejmującego za czynność wyłączoną z opodatkowania podatkiem VAT na podstawie art. 6 pkt 1 ustawy o VAT.
Skutki podatkowe nabycia środków pieniężnych po zmarłym ojcu z Pracowniczego Programu Emerytalnego z Wielkiej Brytanii.
Skutki podatkowe uzyskania uprawnienia do amerykańskich rachunków IRA i TOD oraz zlecenia wypłaty środków.
Skutki podatkowe wypłaty środków zgromadzonych na rachunku OFE oraz środków zaewidencjonowanych na subkoncie ZUS w związku z podziałem majątku wspólnego.
Skutki podatkowe otrzymania wypłaty gwarancyjnej
Opisane świadczenie pieniężne otrzymane z ZUS jako „wypłata gwarantowana” po śmierci ojca Wnioskodawcy, zgodnie z art. 922 § 2 Kodeksu cywilnego nie została nabyte tytułem spadku. Otrzymane świadczenie nie stanowi także innego z tytułów wymienionych w art. 1 ustawy o podatku od spadków i darowizn.
Opodatkowanie środków otrzymanych w związku z zamknięciem Funduszu Emerytalnego.
w zakresie skutków podatkowych darowizny środków pieniężnych wypłaconych darczyńcy po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego.
Wypłacone Wnioskodawczyni środki stanowią przychody z innych źródeł w rozumieniu art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i są opodatkowane 19% zryczałtowanym podatkiem dochodowym, o którym mowa art. 30a ust. 1 tejże ustawy.
Obowiązek pobrania podatku od wypłat na rzecz funduszy inwestycyjnych oraz emerytalnych z siedzibą poza UE i EOG.
Zbycie funduszu emerytalnego stanowiącego przedsiębiorstwo.
zbycie funduszu emerytalnego stanowiącego przedsiębiorstwo
Zwolnienie z opodatkowania czynności polegających na pełnieniu funkcji likwidatora funduszu inwestycyjnego bądź pracowniczego funduszu emerytalnego oraz funkcji reprezentującego oraz zarządzającego funduszem inwestycyjnym lub emerytalnym.
Realizowane przez Bank usługi na rzecz Funduszy dotyczące czynności w odniesieniu do rachunków pieniężnych na których zdeponowane są ich środki, w tym administrowanie nimi oraz dokonywanie rozliczeń transakcji na tych rachunkach powinno korzystać ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 ustawy o VAT.
Bank jako depozytariusz funduszy inwestycyjnych oraz funduszy emerytalnych nie ma prawa do zastosowania zwolnienia, o którym mowa w art. 43 ust. 1 pkt 12 ustawy o VAT, dla czynności, dla których wykonania został wybrany na podstawie ustawy o FI i ustawy o FE. Bank nie może również zastosować zwolnienia od podatku, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 40 i pkt 41 oraz art. 43 ust. 13 ustawy o VAT.
dotyczy usług agenta transferowego i dystrybucjnych oraz usług rachunkowości funduszy
1. Czy na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w stanie prawnym obowiązującym do dnia 31.12.2010r, w związku z regulacją art. 6 ust. 1 pkt 10 i pkt 11 UPDOP, prawidłowym jest twierdzenie, że Spółka zobowiązana była do pobrania zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych z tytułu wypłacanych dywidend na rzecz zagranicznych funduszy inwestycyjnych i emerytalnych, będących
1 maja 2011 r. weszła w życie część zmian związanych z reformą ubezpieczeń społecznych w zakresie składki emerytalnej. Podstawowym założeniem tej reformy jest przesunięcie części składki emerytalnej do tej pory przekazywanej do Otwartego Funduszu Emerytalnego (OFE) na nowo utworzone specjalne subkonto prowadzone przez ZUS. Jednym z elementów tej reformy są również zmiany podatkowe. Te najbardziej korzystne