Interpretacja indywidualna z dnia 21 czerwca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.274.2024.1.MR1
Powstanie obowiązku poboru podatku u źródła z tyt. płatności za oprogramowanie (Estonia).
Powstanie obowiązku poboru podatku u źródła z tyt. płatności za oprogramowanie (Estonia).
Obowiązki płatnika w związku z uczestnictwem pracowników spółki w programie motywacyjnym organizowanym przez spółkę estońską.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego.
W zakresie skutków podatkowych uczestnictwa w programie motywacyjnym.
Czy Wnioskodawca jest zobowiązany jako płatnik do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od przekazywanego Kupującemu wynagrodzenia z tytułu uczestnictwa w Programie sekurytyzacji (tj. Opłaty za Uczestnictwo)?
Czy płatności otrzymywane przez Wnioskodawcę od Klientów z tytułu spłaty Wierzytelności, które będą następnie przekazywane przez Wnioskodawcę do Kupującego w wykonaniu Umowy nie będą podlegały podatkowi u źródła, a na Wnioskodawcy nie będą w związku z tym ciążyły obowiązki płatnika zryczałtowanego podatku dochodowego od osób prawnych?
Dotyczy opodatkowania dochodów z umowy o pracę w polskiej spółce oraz spółce z siedziba na Białorusi oraz opodatkowania dywidend ze spółki z siedzibą na Białorusi, Estonii oraz w Stanach Zjednoczonych Ameryki.
Skutki podatkowe objęcia udziałów w spółce estońskiej.
Ustalenie, czy: 1) Czy Spółka dokonując płatności zagranicznym dostawcom licencji ze Stanów Zjednoczonych, z Estonii, z Czech i z Rosji będzie zobowiązana na podstawie art. 26 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych do pobrania od tej należności zryczałtowanego podatku dochodowego (tzw. „podatku u źródła”)? 2) Czy opis na fakturze jaki stosują kontrahenci przy fakturach na rzecz Wnioskodawcy ma
Obowiązki płatnika związane z estońskim CIT.
w zakresie ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że: -wydatki w zakresie Usług bezpośrednich powinny być alokowane do wyniku podatkowego danego Zagranicznego Zakładu, w szczególności z uwagi na to, że są one ponoszone z majątku danego Zagranicznego Zakładu, -Usługi bezpośrednie nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym w Polsce (podatkowi „u źródła”) wedle Ustawy CIT, zatem
Skutki podatkowe uczestnictwa w estońskiej spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, w której Wnioskodawca będzie posiadał ponad 50% praw głosu w organie zarządczym.
Ustalenie, czy estońska spółka z o.o. stanowi zagraniczną spółkę kontrolowaną.
Ustalenie, czy estońska spółka z o.o. stanowi zagraniczną spółkę kontrolowaną.
Ustalenie czy estońska spółka z o.o. stanowi zagraniczną spółkę kontrolowaną.
Ustalenie czy estońska spółka z o.o. stanowi zagraniczną spółkę kontrolowaną.
Ustalenie czy estońska spółka z o.o. stanowi zagraniczną spółkę kontrolowaną.
W zakresie ustalenia, czy spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, którą Wnioskodawca zamierza założyć na terytorium Republiki Estonii będzie stanowiła dla Wnioskodawcy zagraniczną spółkę kontrolowaną.
Opodatkowanie usług budowlanych wykonywanych przez polskiego podwykonawcę na terenie Estonii.
w zakresie powstania zakładu Wnioskodawcy w Polsce
Obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od Stałego Wynagrodzenia wypłacanego Sprzedawcy Zabezpieczenia z siedzibą w Estonii w ramach transakcji CDS.
Obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od Stałego Wynagrodzenia wypłacanego Sprzedawcy Zabezpieczenia z siedzibą w Estonii w ramach transakcji CDS.
Obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od Stałego Wynagrodzenia wypłacanego Sprzedawcy Zabezpieczenia z siedzibą w Estonii w ramach transakcji CDS.
Obowiązek poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od Stałego Wynagrodzenia wypłacanego Sprzedawcy Zabezpieczenia z siedzibą w Estonii w ramach transakcji CDS.