Od kiedy można podwyższyć opłatę za odpady komunalne w nieruchomościach letniskowych
Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenia podstawy opodatkowania oraz prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
WIS ŚWIADCZENIE KOMPLEKSOWE – odbiór odpadów komunalnych oraz segregowanych wraz z udostępnieniem pojemników na odpady
Przedmiot opodatkowania dla realizowanej sprzedaży.
Gmina będzie działać jako podatnik w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy, prowadzący działalność gospodarczą, zgodnie z art. 15 ust. 2 ustawy, w zakresie, w jakim będzie realizować ww. Zadanie oraz nie będzie korzystać z wyłączenia od podatku na podstawie przepisu art. 15 ust. 6 ustawy. Gmina powinna wyliczyć wartość podatku należnego metodą „w stu”, traktując kwotę uzyskanego dofinansowania jako kwotę
w zakresie podlegania opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług dotacji z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT naliczonego z tytułu wydatków związanych z realizacją programu
W zakresie prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego w fakturach dokumentujących wydatki związane z realizacją zadania oraz określenia podstawy opodatkowania
Podleganie opodatkowaniu dotacji otrzymanej na usunięcie folii rolniczych i innych odpadów pochodzących z działalności rolniczej, ustalenie podstawy opodatkowania oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją zadania.
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania kwoty otrzymanej rekompensaty jako obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Określenie podstawy opodatkowania w sytuacji, gdy wydzierżawiający obok czynszu dzierżawnego pobiera od dzierżawcy zwrot opłaty za gospodarkę odpadami.
Usługa odbioru odpadów jest opodatkowana obniżoną stawką VAT (8%). Usługa dzierżawy pojemników na odpady jest jednak opodatkowana podstawową stawką VAT (23%). Jest tak również, w przypadku gdy usługę dzierżawy pojemników oraz usługę odbioru odpadów z tych pojemników świadczy ten sam podmiot. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi w interpretacji, której fragment przytaczamy.
Usługi dzierżawy kontenerów i pojemników na gromadzenie odpadów, jeśli mieszczą się w grupowaniu 90.00.2 jako usługi w zakresie wywozu i zagospodarowania śmieci i odpadków, będą opodatkowane stawką podatku VAT w wysokości 7%, zgodnie z art. 41 ust. 2 cyt. ustawy.
Czy na usługę dzierżawy pojemników na gromadzenie odpadów należy stosować stawkę VAT 7%?
Czy uzyskiwane opłaty z tytułu wyrzucania odpadów stanowią przychód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób prawnych (opłaty uzyskiwane z tego tytułu są przeznaczane na zapłacenie rachunków za wywóz odpadów brakująca kwota pokrywana jest z funduszu eksploatacyjnego Wspólnoty)?
Czy przychody zrealizowane za usługi wywozu i unieszkodliwiania odpadów, wykonane faktycznie w grudniu 2006 r., a wykazane na fakturze VAT z datą wystawienia w styczniu 2007 r., należy rozliczyć zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób prawnych w brzmieniu obowiązującym do 31.12.2006 r. - zgodnie z art. 12 ust. 3d pkt 3, tj. wg terminów płatności wynikających z tych faktur?
Spółka pyta o prawidłową stawkę podatku od towarów i usług na usługę wywozu odpadów komunalnych i dzierżawę pojemnika na ww. odpady.
Czy zaliczając zgodnie z terminem płatności z art. 12 ust. 3d ustawy o podatku dochodowym do przychodów należnych w miesiącu (CIT-2), jak i roku (CIT-8) przychody należne z tytułu gospodarki ściekami i wywozu i unieszkodliwiania śmieci należy do kosztów uzyskania zaliczyć wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów bez względu na termin płatności?