Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 14.10.2016, sygn. ILPP1-2/4512-1-65/16-2/NF, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1-2/4512-1-65/16-2/NF
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania kwoty otrzymanej rekompensaty jako obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT.
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Rozwoju i Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku z dnia 22 sierpnia 2016 r. (data wpływu 29 sierpnia 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania kwoty otrzymanej rekompensaty jako obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 29 sierpnia 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie uznania kwoty otrzymanej rekompensaty jako obrotu podlegającego opodatkowaniu podatkiem VAT.
We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.
Wnioskodawca jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, w której 100 proc. udziałów posiadają jednostki samorządu terytorialnego, z przeważającym udziałem jednej z gmin. Jednostka prowadzi działalność w zakresie usług komunalnych takich jak: wywóz i unieszkodliwianie odpadów w ramach zadań własnych jednostek samorządu terytorialnego w oparciu o ustawę z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2016 r., poz. 250) oraz ustawę z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r., poz. 21, z późn. zm.). Wnioskodawca świadczy usługi na rzecz zarówno głównego udziałowca, jak również pozostałych udziałowców i innych podmiotów działających na rynku komercyjnym. Współpraca z jednostkami samorządu terytorialnego prowadzona jest w oparciu o umowę o współpracy oraz o porozumienie międzygminne. Dokumentacja wykonanych usług prowadzona jest w oparciu o wystawione faktury VAT, które podlegają zapłacie na rzecz Wnioskodawcy przez wszystkich nabywców świadczonych usług w terminach umówionych. Planowana jest zmiana dotychczas stosowanej formy powierzenia Wnioskodawcy do realizacji zadań własnych w zakresie zaspokojenia zbiorowych potrzeb mieszkańców przez jej głównego udziałowca gminę. Poszczególne zadania własne jednostki samorządu terytorialnego (głównego udziałowca) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi mają zostać przypisane Wnioskodawcy do realizacji w zmienionej umowie dotyczącej zasad współpracy, na mocy której gmina większościowy udziałowiec powierzy Spółce wykonywanie zadania publicznego z zakresu zbiórki i gospodarowania odpadami komunalnymi. W zamian za świadczone usługi w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, Wnioskodawca ma otrzymać od Gminy rekompensatę, której wysokość ma pokryć 100 proc. kosztów poszczególnych zadań powiększonych o rozsądny zysk. Szczegółowe zasady finansowania oraz realizacji zadań zostaną określone w odrębnej umowie o powierzenie świadczenia usług publicznych w zakresie zbiórki i zagospodarowania odpadów komunalnych.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right