Wiążąca Informacja Stawkowa z dnia 7 września 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, 0111-KDSB1-2.440.191.2023.3.SM
WIS TOWAR- ser ze śmietanki mleka krowiego
WIS TOWAR- ser ze śmietanki mleka krowiego
WIS TOWAR - śmietanka z alkoholem
Środki otrzymane w ramach „Programu dla szkół” realizowanego przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa, nie stanowią przychodu z pozarolniczej działalności gospodarczej na podstawie art. 14 ust. 3 pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
1. Czy otrzymane dopłaty w ramach dostaw do szkół podstawowych mleka i przetworów mlecznych oraz owoców i warzyw, w części finansowanej z budżetu państwa na podstawie art. 14 ust. 3 pkt 13 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych nie stanowią przychodów z działalności gospodarczej? 2. Czy otrzymane dopłaty w ramach dostaw do szkół podstawowych mleka i przetworów mlecznych oraz owoców i warzyw
skutki podatkowe sprzedaży przetworzonych produktów zwierzęcych
powstanie przychodu w związku z uczestnictwem w programie Program dla szkół i obowiązku ewidencjonowania przychodów, koszty uzyskania przychodów i obowiązek ewidencjonowania kosztów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów
1. Czy dopłata krajowa KSML i unijna DSML do programu Mleko w szkole mogą zostać uznane jako przychód wolny od podatku dochodowego na mocy ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, tj. dopłata unijna na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46, natomiast dopłata krajowa na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 47c? 2. Czy dopłata z Funduszu Promocji Mleczarstwa podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym na zasadach
Czy w opisanym powyżej stanie faktycznym dochody korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego na podstawie w art. 21 ust. 1 pkt 71 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych? Czy zwolnienie to będzie obowiązywało w przypadku zarejestrowania działalności gospodarczej prowadzonej wraz z żoną w formie spółki cywilnej?
Stawka podatku obowiązującej dla sprzedaży napojów A., m., latte m. i cappuccino.
Czy koszty związane z zakupem towarów handlowych (mleka, owoców), amortyzacji, z zakupem paliwa, części eksploatacyjnych do samochodu wpisanego do ewidencji środków trwałych, koszty wynagrodzeń oraz składek ZUS, remontów, zakupu środków czystości, itd. Wnioskodawca może ujmować z zastosowaniem art. 22 ust. 3 i 3a, tj. współczynnika w jakim pozostają przychody podlegające opodatkowaniu w ogólnej kwocie
23% stawka podatku na sprzedaż napoju zawierającego kawę (ekstrakt)
W zakresie stawki podatku dla sprzedaży napojów mlecznych w ramach świadczonych usług gastronomicznych
Możliwość zastosowania preferencyjnej stawki VAT 5% do sprzedaży usług związanych z transportem mleka.
Czy stosownie do przepisów art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dochody osiągnięte z dopłat w ramach pomocy wspólnotowej na rzecz dostarczania mleka i niektórych przetworów mlecznych dla uczniów w instytucjach oświatowych są wolne od podatku dochodowego?
Czy stosownie do przepisów art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych dochody osiągnięte z dopłat wymienionych w pkt 3 wolne są od podatku dochodowego?
Pomoc wspólnotowa i krajowa programu Owoce w szkole są zwolnione z podatkowania na postawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym Wnioskodawca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych ze środków zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych. Wobec tego do opisanej sytuacji nie ma zastosowania art. 22 ust.
Dopłaty krajowe i unijne do programu Szklanka mleka są zwolnione z podatkowania na postawie art. 21 ust. 1 pkt 46 i 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. W związku z tym Wnioskodawca nie może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatków sfinansowanych ze środków zwolnionych z podatku dochodowego od osób fizycznych. Wobec tego do opisanej sytuacji nie ma zastosowania art. 22 ust.
Należy stwierdzić, iż otrzymana przez Wnioskodawcę za pośrednictwem Agencji Rynku Rolnego (będącej agencją wykonawczą) pomoc stanowi przychód z prowadzonej przez Niego pozarolniczej działalności gospodarczej, podlegający zwolnieniu od opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 oraz art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dopłaty z Agencji Rynku Rolnego realizowane z przychodów Agencji pochodzących z dotacji budżetu państwa - jeśli są dopłatami krajowymi w myśl ustawy o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych oraz dopłaty ze środków wspólnotowych korzystają ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 oraz art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
w zakresie sposobu ustalenia wysokości wydatków nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem dopłat do mleka, dostarczanego do placówek oświatowych, pochodzących ze środków wspólnotowych i budżetu państwa.
w zakresie momentu i sposobu skorygowania kosztów uzyskania przychodów w związku z otrzymaniem dopłat do mleka, dostarczanego do placówek oświatowych, pochodzących ze środków wspólnotowych i budżetu państwa.
Dopłaty z Agencji Rynku Rolnego realizowane z przychodów Agencji pochodzących z dotacji budżetu państwa - jeśli są dopłatami krajowymi w myśl ustawy o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych oraz dopłaty ze środków wspólnotowych korzystają ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 oraz art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
Dopłaty z Agencji Rynku Rolnego realizowane z przychodów Agencji pochodzących z dotacji budżetu państwa - jeśli są dopłatami krajowymi w myśl ustawy o organizacji rynku mleka i przetworów mlecznych oraz dopłaty ze środków wspólnotowych korzystają ze zwolnienia od opodatkowania podatkiem dochodowym na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 oraz art. 21 ust. 1 pkt 47c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych