Interpretacja indywidualna z dnia 24 listopada 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.657.2022.1.GG
Obowiązki płatnika w związku z powstaniem przychody z tytułu wygranej w loterii.
Obowiązki płatnika w związku z powstaniem przychody z tytułu wygranej w loterii.
Obowiązki płatnika związane z organizacją loterii promocyjnej.
obowiązki płatnika w związku z organizowaniem w Zdarzeniu przyszłym II Akcji na zasadach przyrzeczenia publicznego i Gry hazardowej
W zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi konkursami oraz loteriami promocyjnymi.
W zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi konkursami oraz loteriami promocyjnymi.
w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowaniem w Zdarzeniu przyszłym II Akcji na zasadach przyrzeczenia publicznego i Gry hazardowej
w zakresie uznania Programu lojalnościowego za sprzedaż premiową lub konkurs, obowiązków płatnika w związku wydaniem nagrody w Grach hazardowych, obowiązków płatnika w przypadku wydania nagrody dla osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą
w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi akcjami promocyjnymi
w zakresie obowiązków płatnika w związku z organizowanymi akcjami promocyjnymi
Na Wnioskodawcy, jako płatniku, nie będzie ciążył obowiązek pobrania i odprowadzenia zryczałtowanego podatku dochodowego, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy, z tytułu wygranych w konkursach oraz loteriach promocyjnych otrzymanych przez osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, bowiem osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą muszą opodatkować przychód z tytułu
1) Czy na Spółce, jako wypłacającym nagrody w loterii oraz wygrane w konkursach na rzecz uczestników prowadzących działalność gospodarczą będą wobec powyższego ciążyły obowiązki płatnika w podatku dochodowym od osób fizycznych?2) Czy jeśli odpowiedź na pytanie pierwsze jest twierdzącą, czy Spółka będzie miała obowiązek wystawiania informacji PIT-8AR?
w zakresie określenia źródła przychodu do jakiego zaliczyć należy przychód z tytułu nagrody otrzymanej w związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w loterii promocyjnej oraz sposobu jej opodatkowania.
Czy Wnioskodawca będący wspólnikiem spółki cywilnej nie mającej osobowości prawnej, składającej się wyłącznie z osób fizycznych i prowadzących wyłącznie działalność rolniczą, jest zobowiązany do rozliczenia podatkowego wygranej nagrody wyłącznie w świetle przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a dokładnie art. 30 ust. 1 pkt 2 tej ustawy, za wygraną nagrodę w postaci samochodu osobowego
Prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego z tytułu zakupu samochodu osobowego przeznaczonego na nagrodę dla uczestników akcji promocyjnych.
w zakresie określenia źródła przychodu do jakiego zaliczyć należy przychód z tytułu nagrody otrzymanej w związku z uczestnictwem Wnioskodawcy w loterii promocyjnej oraz sposobu jej opodatkowania.
Do momentu, kiedy nie da się wykluczyć losowości wygranej przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą jak również nie będzie można uznać, że w wyniku działań podatników i ich partnerów handlowych nie dochodzi do próby zmniejszenia obciążeń podatkowych, możliwe będzie odrębne opodatkowanie na zasadzie art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. opisanych przez Spółkę
opodatkowania nagrody uzyskanej przez osoby prowadzące działalność gospodarczą nie ma zastosowania przepis art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, a w konsekwencji, na Wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika, zgodnie z przepisem art. 41 ust. 4 w związku z ww. przepisem art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy podatkowej.
Dotyczy kwestii opodatkowania podatkiem od towarów i usług dostawy samochodu osobowego, w którego posiadanie wszedł Podatnik w wyniku wygrania loterii promocyjnej skierowanej do podmiotów prowadzacych działalność gospodarczą.
Czy wydatki na: 1) nagrody promocyjne rzeczowe w loteriach promocyjnych dla biorących udział w grze bingo, przekazywane losowo zgodne z Regulaminem, 2) art. przemysłowe, nie będące małymi prezentami i próbkami, przekazywane w ramach programu lojalnościowego dla zawierających zakłady bukmacherskie, 3) artykuły spożywcze, wykorzystywane w siedzibie w trakcie spotkań z kontrahentami oraz w niektórych