Ulepszenie środka trwałego częściowo sfinansowanego dotacją
W praktyce mogą się zdarzać sytuacje, gdy jednostka ma w swoich księgach środek trwały, który w części został sfinansowany dotacją unijną, a w późniejszym okresie poddany ulepszeniu.
W praktyce mogą się zdarzać sytuacje, gdy jednostka ma w swoich księgach środek trwały, który w części został sfinansowany dotacją unijną, a w późniejszym okresie poddany ulepszeniu.
W praktyce może zdarzyć się sytuacja, gdy na uprzednio zakupiony i wprowadzony do ewidencji środek trwały jednostka otrzyma od jego sprzedawcy korektę faktury, np. in minus, wynikającą z przyznanego rabatu cenowego. Wskutek otrzymania przez jednostkę faktury korygującej zmianie ulega kwota należna sprzedającemu, a tym samym jednostka powinna skorygować wartość początkową środka trwałego poprzez jej
Ministerstwo Finansów na stronie www.gov.pl/web/finanse, w zakładce Co robimy/Rachunkowość/Sprawozdania finansowe w czasie COVID-19, zamieściło odpowiedzi na zadawane pytania poświęcone zagadnieniu sporządzania sprawozdania finansowego w czasie trwania epidemii COVID-19 oraz ewidencji w księgach rachunkowych zdarzeń gospodarczych będących skutkiem skorzystania przez jednostki z rozwiązań przewidzianych
Wsparcie w ramach ustaw tarczy antykryzysowej za okres przestoju ekonomicznego i pracy można uzyskać z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych oraz z powiatowego urzędu pracy. Jak ująć tę pomoc w księgach rachunkowych?
Niektóre jednostki dokonują po sezonie (np. po okresie letnim czy jesiennym) obniżki cen towarów, których sprzedaż jest trudna do realizacji ze względu na sezonowość. Wówczas w zależności od przyjętej metody wyceny towarów jednostka dokonuje w księgach rachunkowych odpowiednich korekt.