Temat na życzenie. Korekta dokumentacji VAT przy sprzedaży krajowej
obowiązek oraz moment dokonania korekty podatku VAT (zwrot towaru, bezskuteczność czynności)
Od 1 stycznia 2016 r. podatnicy będą dokonywali korekty przychodów i kosztów na bieżąco, a nie jak robią to teraz, czyli zawsze wstecz. Takie zmiany wprowadza ustawa z 10 września 2015 r. o zmianie niektórych ustaw w związku ze wspieraniem polubownych metod rozwiązywania sporów.
Ustawa o VAT nie zawiera żadnych szczególnych uregulowań określających moment, w którym należy korygować zagraniczne transakcje dokonane w ramach eksportu towarów, WDT lub WNT. Wobec tego trzeba zastosować ogólne zasady korekt. Mimo że przepisy w tym zakresie nie uległy zmianie, organy podatkowe zmieniły w ostatnim czasie stanowisko na temat rozliczania korekt.
Sposób oznaczania sprzedawanych towarów na paragonach fiskalnych. Możliwości pomniejszenia obrotu zaewidencjonowanego na kasie rejestrującej, o kwotę zwrotu z tytułu uznanej reklamacji bez przedstawienia przez nabywcę oryginału paragonu.
Którego okresu przychody oraz koszty należy pomniejszyć: czy przychody oraz koszty tego okresu, w którym zwrot towarów lub obniżenie ceny faktycznie nastąpiły, czy przychody oraz koszty tego okresu, w którym miała miejsce pierwotnie dokonana sprzedaż?
Czy Wnioskodawca (podatnik) postępuje prawidłowo pomniejszając przychody i koszty związane ze zwrotem towaru w okresie ich otrzymania oraz przychody o wartość udzielonych rabatów w okresie ich przyznania, i w związku z tym, czy prawidłowo ustalana jest podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym podatnika, jeżeli wartość przychodów i kosztów związana z otrzymanymi zwrotami towarów oraz przyznane rabaty
Czy Wnioskodawca (podatnik) postępuje prawidłowo pomniejszając przychody związane ze zwrotem towarów w okresie ich otrzymania oraz przychody o wartość udzielonych rabatów w okresie ich przyznania, i w związku z tym, czy prawidłowo ustalana jest podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym podatnika, jeżeli wartość przychodów związana z otrzymanymi zwrotami towarów oraz przyznane rabaty uwzględniane
Czy Wnioskodawca (wspólnik spółki) postępuje prawidłowo pomniejszając przychody i koszty związane ze zwrotem towaru w okresie ich otrzymania oraz przychody o wartość udzielonych rabatów w okresie ich przyznania, i w związku z tym, czy prawidłowo ustalana jest podstawa opodatkowania podatkiem dochodowym podatnika, jeżeli wartość przychodów i kosztów związana z otrzymanymi zwrotami towarów oraz przyznane
Dot. momentu dokonania korekty przychodów związku ze zwrotem towarów oraz udzielaniem bonifikat i skont.
1. Czy zrealizowane u Wnioskodawcy bony można traktować jako rabat i pomniejszać obrót ewidencjonowany na kasie fiskalnej?2. Jak należy dokumentować rozliczenie między emitentem bonów (X), a Zainteresowanym za zrealizowane bony? 3. W jaki sposób należy dokumentować zmniejszenie obrotu w przypadku odwołania wycieczki/rezygnacji klienta i dokonania zwrotu klientowi wpłaconych środków?
1. Czy zrealizowane u Wnioskodawcy bony można traktować jako rabat i pomniejszać obrót ewidencjonowany na kasie fiskalnej?2. Jak należy dokumentować rozliczenie między emitentem bonów (X), a Zainteresowanym za zrealizowane bony? 3. W jaki sposób należy dokumentować zmniejszenie obrotu w przypadku odwołania wycieczki/rezygnacji klienta i dokonania zwrotu klientowi wpłaconych środków?
1. Czy zrealizowane u Wnioskodawcy bony można traktować jako rabat i pomniejszać obrót ewidencjonowany na kasie fiskalnej?2. Jak należy dokumentować rozliczenie między emitentem bonów (X), a Zainteresowanym za zrealizowane bony? 3. W jaki sposób należy dokumentować zmniejszenie obrotu w przypadku odwołania wycieczki/rezygnacji klienta i dokonania zwrotu klientowi wpłaconych środków?
Czy zgodnie z art. 9b ust. 1 i 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, dokonując potrąceń przy przelewach realizując płatności wobec dostawcy w wysokości zmniejszonej od zobowiązania pierwotnego - należy w dniu dokonania tych kompensat rozpoznawać dodatnie lub ujemne podatkowe różnice kursowe od kompensowanych zobowiązań i należności i wliczać tak powstałe różnice kursowe do przychodów lub
Czy są kosztem uzyskania przychodu wydatki za usługi świadczone przez odbiorcę towarów-sieć handlową zgodnie z umowami współpracy (1/ odbiorca zobowiązuje się do sprzedaży towarów Spółki za pośrednictwem katalogu i przez sklep internetowy, 2/ sprzedaż towarów Spółki jako towaru promocyjnego, 3/ umowy z supermarketem, zgodnie z którymi towar jest zamieszczany w gazetce, wystawiany do akcji promocyjnej
Czy procentowy rabat udzielany kontrahentowi-sieci księgarni na zakupiony towar oraz w zamian za osiągnięcie określonego progu obrotu, uwzględniany przy wystawianiu faktur sprzedaży towaru (pomniejsza wartość sprzedaży), jest kosztem uzyskania przychodu?
pytanie podatnika dotyczy obowiązku korygowania wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów w przypadku wystawienia przez kontrahentów z Unii not uznaniowych bądź obciążeniowych związanych z procentowymi bonusami, reklamacjami (jakościowymi i ilościowymi) oraz pomyłkami w cenie a także zwrotem towarów bedacych przedmiotem wewnątrzwspólnotowego nabycia
Jak ma wyglądać rozliczenie upustów przyznawanych z tyt. dokonanych nabyć wewnątrzwspólnotowych towarów oraz zwrot (reklamacja) towarów ?.