Instrukcje VAT
Zdarza się, że odliczamy VAT z nieopłaconych faktur i następnie dokonujemy korekty. Co należy zrobić w przypadku, gdy w chwili odliczenia minęło już 90 dni od ustalonego terminu płatności, a faktura nadal nie jest opłacona? Czy wstrzymać się z odliczeniem?
PROBLEM Jak postąpić w sytuacji, gdy podatnik w 2019 r. wystawił fakturę sprzedaży pilarki na kwotę 120.000 netto (faktura została rozliczona w podatku dochodowym i Vat) a w 2021 r. okazało się, że faktura powinna być wystawiona na kwotę 12.000 netto (pomyłka osoby wystawiającej fakturę), bo taka była zapłata gotówką. W związku z tym została sporządzona korekta i wysłana do kontrahenta. Kontrahent
7 września oraz 1 października 2021 r. weszły w życie zmiany w ustawie o VAT wprowadzone w ramach tzw. pakietu SLIM VAT 2. W artykule omawiamy te zmiany oraz ich praktyczne skutki na konkretnych przykładach.
Od 10 sierpnia 2014 r. czynności usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych może wykonywać każda osoba, która spełni wymogi dotyczące posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i niekaralności (za ściśle określony katalog przestępstw) oraz wykupi ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. W zbliżonym terminie zacznie prawdopodobnie obowiązywać rozporządzenie w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia