Artykuł
Ubezpieczenie OC biur rachunkowych po deregulacji zawodu księgowego - projekt MF
Od 10 sierpnia 2014 r. czynności usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych może wykonywać każda osoba, która spełni wymogi dotyczące posiadania pełnej zdolności do czynności prawnych i niekaralności (za ściśle określony katalog przestępstw) oraz wykupi ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej. W zbliżonym terminie zacznie prawdopodobnie obowiązywać rozporządzenie w sprawie obowiązkowego ubezpieczenia OC dla księgowych, którego projekt przygotowało Ministerstwo Finansów1.
W związku z deregulacją zawodu księgowego (likwidacją procesu wydawania certyfikatu księgowego przez Ministra Finansów) powstała konieczność wydania nowego aktu wykonawczego dotyczącego obowiązkowego ubezpieczenia OC przedsiębiorców wykonujących działalność z zakresu usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych (na podstawie delegacji zawartej w art. 76h ust. 2 ustawy o rachunkowości). Minister Finansów opracował 2 lipca 2014 r. projekt rozporządzenia, które zastąpi dotychczas funkcjonujące rozporządzenie z 16 grudnia 2008 r. (Dz.U. Nr 234, poz. 1576). Porównanie i zakres przewidywanych zmian dotyczących ubezpieczenia OC biur rachunkowych zostały przedstawione w tabelach.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right