Interpretacja indywidualna z dnia 23 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-1.4012.145.2024.1.IZ/MM
Zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności.
Zastosowanie mechanizmu podzielonej płatności.
Szef Krajowej Administracji Skarbowej (KAS) może z urzędu (czyli z własnej inicjatywy) zmienić wydaną wcześniej przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (KIS) interpretację indywidualną. Dzieje się tak, jeśli stwierdził jej nieprawidłowość, uwzględniając w szczególności orzecznictwo sądów, Trybunału Konstytucyjnego lub Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej. Szef KAS nie jest w tym zakresie
Czy w przedstawionym stanie faktycznym, w sytuacji dokonania przez Wnioskodawcę Przelewu środków na rachunek bankowy Klienta nieujawniony na Białej Liście podatników VAT, Wnioskodawca nie będzie zobowiązany do rozpoznania przychodu podatkowego lub wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kwoty odpowiadającej wysokości dokonanej płatności zgodnie z art. 3 ustawy z dnia 12 kwietnia 2019 r. o zmianie
skutków podatkowych sprzedaży wierzytelności
w zakresie obowiązku poboru podatku u źródła przez Wnioskodawcę od wynagrodzenia pobieranego przez Bank w Irlandii
Usługi faktoringu świadczone przez bank podlegają opodatkowaniu stawką podstawową w wysokości 23%. Natomiast dodatkowa usługa, którą bank zamierza świadczyć przy okazji usługi faktoringu, polegająca na udzielaniu faktorantom kredytu, w sytuacji gdyby dłużnicy byli niewypłacalni, jest odrębną usługą finansową i podlega zwolnieniu z podatku. Nie można jej uznać za kompleksową usługę faktoringu. Gdyby
Podatek od towarów i usług w zakresie stawki podatku dla usługi Wydłużonego Okresu Finansowania w przypadku zawarcia umowy wykupu prostego gdy prowizją i odsetkami obciążany jest wyłącznie Wierzyciel, w przypadku zawarcia umowy wykupu odwrotnego gdy prowizją i odsetkami obciążany jest wyłącznie Dłużnik oraz w zakresie zwolnienia od podatku usługi Wydłużonego Okresu Finansowania w przypadku zawarcia
W zakresie rozpoznania kosztów uzyskania przychodów z tytułu zobowiązań regulowanych w formie kompensaty, kompensat wielostronnych, nettingu, transakcji barterowych, faktoringu lub wystawienia weksla własnego albo uregulowanie zobowiązania w sposób inny niż płatność.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie określenia, czy utworzona rezerwa celowa na pokrycie niespłaconych wierzytelności z tytułu zawartych umów faktoringu stanowi koszt uzyskania przychodu.
W analizowanej sytuacji spełnione są przesłanki pozytywne określone w art. 86 ust. 1 ustawy uprawniające Wnioskodawcę do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę dokumentujących czynności wykonywane w ramach Umowy Inkasa a przy tym nie zachodzą przesłanki negatywne określone w art. 88 ustawy (w szczególności art. 88 ust. 3a pkt 2
Brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w świetle art. 89b ustawy o podatku od towarów i usług.
Brak obowiązku dokonania korekty podatku naliczonego w świetle art. 89b ustawy o podatku od towarów i usług.
Czy IBNR w zakresie części przypadającej na działalność leasingową będzie mógł stanowić KUP/przychód podatkowy Banku zgodnie z art. 15 ust.1h pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej jako UPDOP) w zw. z art.38c ust.1 UPDOP?
uznanie świadczonej usługi za jedną kompleksową usługę finansową, zwolnioną z podatku VAT, moment powstania obowiązku podatkowego i sposób dokumentowania świadczonych usług na rzecz dłużnika i dostawcy
W zakresie opodatkowania usług factoringu.
Usługi faktoringu świadczone przez Bank, zgodnie z zawartą umową, nie mogą korzystać ze zwolnienia od podatku VAT i podlegają opodatkowaniu tym podatkiem według podstawowej stawki w wysokości 23%.
opodatkowanie usługi finansowania wierzytelności z prawem do regresu, stanowiącą factoring.
Spółka nie rozpoznaje sprzedaży i obrotu podlegający opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług na rzecz Nabywcy towarów, w wysokości prowizji pomniejszonej o kwotę VAT, jaką Bank ustala w związku z realizacją Umowy faktoringowej, a potrąca bezpośrednio z rachunku tegoż Nabywcy.
Stawka podatku dla usług factoringu.
usługi faktoringu świadczone przez Bank, zgodnie z zawartymi umowami, podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług według podstawowej stawki podatku w wysokości 23%, gdyż wyłączone są ze zwolnienia z podatku na podstawie wyżej powołanego art. 43 ust. 15 ustawy, a na podstawę opodatkowania złożą się otrzymywane: prowizja ustalona procentowo w odniesieniu do wartości nominalnej nabytych wierzytelności
Należne Bankowi wynagrodzenie, na które składają się odsetki, prowizje i inne opłaty stanowią wynagrodzenie z tytułu świadczonej przez Bank usługi faktoringu, które podlegają opodatkowaniu 23% stawką podatku od towarów i usług.
brak możliwości zastosowania zwolnienia z podatku VAT dla świadczonych usług pośrednictwa w zawieraniu umów faktoringu