Interpretacja indywidualna z dnia 10.04.2015, sygn. IPPP2/4512-72/15-2/KBr, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP2/4512-72/15-2/KBr
zakres opodatkowania podatkiem VAT wydania towarów w ramach akcji marketingowej
zakres opodatkowania podatkiem VAT wydania towarów w ramach akcji marketingowej
Opodatkowanie wydań towarów i świadczenia usług bez wynagrodzenia w ramach kompleksowej usługi marketingowej.
czynności wydania towarów w ramach akcji marketingowo - reklamowych oraz prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego przy nabyciu tych towarów przekazywanych osobom trzecim
Prawo do odliczenia podatku naliczonego, wykazanego na fakturach wystawianych przez Agencje marketingowe z tytułu świadczonych na rzecz Spółki usług reklamowych. Rozliczenie podatku VAT należnego z tytułu przekazywania towarów przez Agencje w ramach nabywanych przez Spółkę usług reklamowych.
dotyczy rozliczenia podatku VAT należnego z tytułu wydań towarów i świadczenia usług bez wynagrodzenia, których koszt wliczony jest do podstawy opodatkowania kompleksowej usługi marketingowej
Określenie daty wydania lokalu oraz momentu powstania obowiązku podatkowego.
Czy rozliczenie podatku VAT z tytułu sprzedaży nieruchomości nastąpiło prawidłowo w kwietniu 2007r.? Czy Wnioskodawca powinien złożyć korektę podatku VAT za okres od 20 kwietnia 2007r. do dnia wydania towaru tj. do 11 marca 2008r.? Czy podatek VAT winien być rozliczony jedynie od części wydanej nieruchomości?
Czy w stosunku od pobranych części należności za lokale powstanie obowiązek naliczenia podatku od towarów i usług w wysokości 7% od lokali mieszkalnych, oraz 22% od lokali użytkowych, czy też obowiązek podatkowy powstanie w momencie przeniesienia prawa własności w formie aktu notarialnego na nabywcę?
Jaki jest moment powstania obowiązku podatkowego przy sprzedaży prawa użytkowania wieczystego dwóch działek oraz własności budynków i budowli posadowionych na tych działkach?
Czy Spółka prawidłowo uznaje dzień podpisania aktu notarialnego przenoszącego własność lokalu jako datę wydania towaru, z czym wiąże się ustalenie momentu powstania obowiązku podatkowego zgodnie z art. 19 ust. 10 ustawy o podatku od towarów i usług?
Jak rozumieć dzień wydania o którym mowa w art. 19 ust. 10 w przypadku omówionym w opisie stanu faktycznego? Czy jest to dzień wydania kluczy do lokalu (wydania lokalu), czy też dzień stanowiący datę spisania aktu notarialnego?
Jak powstaje przychód należny przy sprzedaży abonentom korzystającym z usług telekomunikacyjnych świadczonych przez Spółkę urządzeń: sprzętu telekomunikacyjnego, służących nawiązywaniu połączeń, przesyłaniu wiadomości tekstowych, dostępowi do Internetu, telefonów komórkowych i akcesoriów: zestawy bluetooth, zestawy samochodowe głośnomówiące, adaptery antenowe, kable do transmisji danych - związanych
Określenie momentu powstania obowiazku podatkowego w podatku od towarów i usług, w sytuacji gdy faktyczne wydanie przedmiotu sprzedaży następuje w terminie późniejszym niż podpisanie aktu notarialnego (art. 19 ust. 10 ustawy o VAT).
Czy wydatki związane z organizacją sprzedaży premiowej dla bezpośrednich klientów i zakupem towarów promocyjnych wydawanych w jej ramach są kosztem uzyskania przychodów i czy podlegają ograniczeniom dotyczącym reklamy?
Czy wartość towaru, przeznaczonego na podstawie dokumentu wydania zewnętrznego (WZ) na degustacje, można w całości zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów, bez konieczności ograniczania limitem stanowiącym 0,25% przychodu?
Podatnik zwraca się z zapytaniem, czy nabywca towaru postąpił prawidłowo odmawiając przyjęcia faktur VAT dokumentujących transakcję.Zdaniem Podatnika, zasadne było wystawienie w/w faktur VAT oraz opodatkowanie sprzedaży, bowiem obowiązek podatkowy powstał z chwilą wydania towaru.