Interpretacja indywidualna z dnia 20.06.2013, sygn. IPPP3/443-255/13-4/SM, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-255/13-4/SM
zwolnienie nabywanego paliwa do celów żeglugowych
zwolnienie nabywanego paliwa do celów żeglugowych
brak możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego dla dostawy paliwa żeglugowego przez podmiot zagraniczny, niezarejestrowany na terytorium Polski; brak możliwości stosowania w takiej sytuacji bezpośrednio przepisów art. 14 ust. 1 lit. c) Dyrektywy energetycznej
brak zwolnienia od akcyzy oleju napędowego dostarczanego na platformy wiertnicze
Zwolnienie od akcyzy paliwa żeglugowego, używanego do napędu jednostek pływających niezbędnych do utrzymania prawidłowej pracy drenów ujęć wody infiltracyjnej.
korzystanie ze zwolnienia dotyczącego paliw żeglugowych w przypadku wystąpienia podmiotu pośredniczącego w roli podmiotu zużywającego
dokumentowanie dostawy paliwa żeglugowego na statki (zwolnionego od podatku akcyzowego) w przypadku uczestniczenia w transakcji tzw. tradera
korzystanie ze zwolnienia w przypadku dostawy paliwa żeglugowego na statki, którego nabywcami nie są prawni właściciele tych jednostek
objęcie szczególnym nadzorem magazynów zlokalizowanych na zacumowanych barkach, w przypadku podmiotu pośredniczącego dostarczającego paliwo żeglugowe
objęcie szczególnym nadzorem podatkowym importowanych wyrobów przez podmiot pośredniczący
dokumentowanie nadwyżki magazynowej wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, przeznaczonych na cele żeglugowe
sprzedaż paliw żeglugowych zwolnionych od akcyzy w okresie przejściowym
zwolnienie od podatku nadwyżki magazynowej wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, przeznaczonych na cele żeglugowe oraz saldowania kwoty zabezpieczenia generalnego
korzystanie ze zwolnienia dotyczącego paliw żeglugowych w przypadku wystąpienia podmiotu pośredniczącego w roli podmiotu zużywającego.
zasady rozliczeń (prowadzenia ewidencji) przez zarejestrowanego handlowca nabywającego paliwo żeglugowe zwolnione od akcyzy
Czy sprzedaż dokonywana przez podatnika paliwa nabytego z unijnego składu podatkowego a następnie przemieszczonego w procedurze zawieszonej akcyzy zgodnie z art. 26 ust. 1 pkt 3 i ust. 2 pkt 1 ustawy do krajowego składu podatkowego osoby trzeciej i wyprowadzonego z tego składu przez podatnika jako uprawnionego nabywcę, na rzecz podmiotów posiadających jednostki pływające, którzy złożą oświadczenie,