Interpretacja indywidualna z dnia 29 grudnia 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP1-3.4012.495.2022.2.AMA
Prawidłowość ewidencjonowania sprzedaży usług mycia i czyszczenia aut.
Prawidłowość ewidencjonowania sprzedaży usług mycia i czyszczenia aut.
W 2023 r. zostanie utrzymana stawka 0% na żywność oraz darowizny na cele związane z pomocą ofiarom skutków działań wojennych na terytorium Ukrainy. Nie zostaną utrzymane obniżone stawki na nawozy, gaz i energię. Natomiast wprowadzone zmiany w klasyfikacji CN na 2023 r. nie spowodują zmian w stawkach VAT.
Zwolnienie z akcyzy wyrobów akcyzowych przeznaczonych do statków powietrznych
w zakresie uznania mieszania paliw za produkcję wyrobów energetycznych oraz braku obowiązku realizacji powyższej czynności w składzie podatkowym
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia jako paliwa nabywanego do celów żeglugowych.
uregulowania w zakresie zgody i upoważnienia do tankowania paliw do zbiorników innych niż na stałe zamocowanie w jednostce pływającej
zwolnienie nabywanego paliwa do celów żeglugowych
zwolnienie od akcyzy zużycia paliwa żeglugowego
brak możliwości skorzystania ze zwolnienia od podatku akcyzowego dla dostawy paliwa żeglugowego przez podmiot zagraniczny, niezarejestrowany na terytorium Polski; brak możliwości stosowania w takiej sytuacji bezpośrednio przepisów art. 14 ust. 1 lit. c) Dyrektywy energetycznej
brak zwolnienia od akcyzy oleju napędowego dostarczanego na platformy wiertnicze
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, iż udokumentowanie przez Spółkę w okresie od marca do maja 2009 r. dostawy paliwa żeglugowego ze składu podatkowego Spółki na uprawnioną jednostkę pływającą dwoma dokumentami przewidzianymi przepisami ustawy o podatku akcyzowym (tj dokumentem dostawy, a następnie kwitem bunkrowym pełniącym rolę kolejnego dokumentu dostawy), w przypadku dostaw, w których
W zdarzeniu przyszłym, dostawa paliwa żeglugowego w celu przeprowadzenia prób statku na morzu przez podmiot zużywający podlega zwolnieniu od akcyzy przy wypełnieniu warunków, o których mowa w art. 32 ust. 5-13 ustawy. Ponadto, jak trafnie stwierdził Zainteresowany, paliwo żeglugowe powinno być dostarczone stoczni remontowej jako podmiotowi faktycznie zużywającemu przedmiotowe paliwo.
Zwolnienie od akcyzy paliwa żeglugowego, używanego do napędu jednostek pływających niezbędnych do utrzymania prawidłowej pracy drenów ujęć wody infiltracyjnej.
korzystanie ze zwolnienia dotyczącego paliw żeglugowych w przypadku wystąpienia podmiotu pośredniczącego w roli podmiotu zużywającego
dokumentowanie dostawy paliwa żeglugowego na statki (zwolnionego od podatku akcyzowego) w przypadku uczestniczenia w transakcji tzw. tradera
Skoro na podstawie art. 14 ust. 1 pkt c dyrektywy Rady 2003/96/WE z dnia 27 października 2003 roku sprawie restrukturyzacji wspólnotowych przepisów ramowych dotyczących opodatkowania produktów energetycznych i energii elektrycznej (Dz. U. UE L 2003 Nr 283 poz. 51) paliwo do celów żeglugi na wodach terytorialnych Wspólnoty (włącznie z połowami), z wyłączeniem prywatnej żeglugi niehandlowej zostało zwolnione
korzystanie ze zwolnienia w przypadku dostawy paliwa żeglugowego na statki, którego nabywcami nie są prawni właściciele tych jednostek
objęcie szczególnym nadzorem magazynów zlokalizowanych na zacumowanych barkach, w przypadku podmiotu pośredniczącego dostarczającego paliwo żeglugowe
możliwość zastąpienia dokumentu dostawy własnym dokumentem, tj. kwitem bunkrowym
objęcie szczególnym nadzorem podatkowym importowanych wyrobów przez podmiot pośredniczący
dokumentowanie nadwyżki magazynowej wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, przeznaczonych na cele żeglugowe
sprzedaż paliw żeglugowych zwolnionych od akcyzy w okresie przejściowym
zwolnienie od podatku nadwyżki magazynowej wyrobów akcyzowych zharmonizowanych, przeznaczonych na cele żeglugowe oraz saldowania kwoty zabezpieczenia generalnego