Informacja o zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego z dnia 19.05.2003, sygn. OG-005/69/PDI-6/03, Drugi Urząd Skarbowy w Kielcach, sygn. OG-005/69/PDI-6/03
Jakie są warunki konieczne do uzyskania zwrotu bezpośredniego nadwyżki podatku od towarów i usług w terminie 25 dni od dnia złożenia deklaracji VAT-7 (art. 21 ust. 6a ustawy z dnia 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym)?Czy prawidłowym jest wystawienie faktur korygujących zmniejszających wartość sprzedaży z tytułu zwrotu towarów?
W jaki sposób i kiedy należy dokonać korekty sprzedaży i podatku VAT w związku z reklamacją towaru zgłoszoną przez nabywcę?
Podatnik pyta czy jeśli wyeksportowany przez niego towar powróci do kraju przed dniem dokonania przez urząd skarbowy zwrotu nadwyżki podatku naliczonego nad należnym na rachunek bankowy, ma zastosowanie przepis art. 21 ust. 8 ustawy o VAT.
Zwrot reklamacyjny towarów importowanych.
Pytanie Podatnika dotyczy wystawiania faktur korygujących w sytuacji, gdy następuje zwrot towaru do sprzedawcy i dotyczy trzech zagadnień:1) czy sprzedawca może odmówić wystawienia faktury korygującej w sytuacji, gdy nastąpił zwrot towaru,2) czy istnieje ograniczenie w terminie wystawiania faktur korygujących,3) czy sprzedawca może zażądać w zamian za korektę wystawienia faktury sprzedaży na zwracany
Podatnik zapytuje czy może sprzedać dostawcy uprzednio nabyty od niego towar bez zastosowania marży handlowej czyli po cenach zakupu?Zdaniem Podatnika przy zwrocie towarów do kontrahenta można wystawić fakturę VAT sprzedaży nie stosując marży handlowej.
Czy ma zastosowanie przepis art. 26 ust. 1 pkt 5 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, w sytuacji zwrotu prowizji do PZU w okresie nie prowadzenia działalności gospodarczej ?
Czy sporządzona specyfikacja zwrotów czasopism, które stały się nieaktualne przesłana przez kontrahenta zagranicznego z Chicago, jest prawidłwą formą rozliczenia zwrotów i stanowi podstawę dla eksportera do zmniejszenia wartości tej sprzedaży poprzez wystawienie faktury korygującej?
Czy należy dokonać korekty podatku naliczonego w przypadku zwrotu pełnowartościowego towaru kontrahentowi zagranicznemu?Czy istnieje możliwość zwrotu przez organ podatkowy podatku od towarów i usług zapłaconego przy imporcie towarów zagranicznych, następnie zwróconych kontrahentowi?
Czy kara z tytułu "nie rozliczenia zwrotów towarów zgodnie z umową o współpracy" stanowi w świetle art. 22 ust. 1 ustawy z dnia 26.07.1991r. o podatku dochodowym od osób fizycznych koszt uzyskania przychodu?
Jak rozliczyć zwroty towarów, odszkodowania za zgubiony towar, zapłatę za towar w okresie zawieszenia działalności?
Dotyczy prawa odliczenia podatku naliczonego oraz zaliczenia zakupu środka trwałego do kosztów uzyskania przychodów w przypadku braku faktury dokumentującej zakup środka trwałego oraz nie posiadania środka trwałego przy jednoczesnej zapłacie za ten towar.
Czy istnieje prawny obowiązek zapłaty podatku od towarów i usług wynikającego z wystawionej faktury VAT w sytuacji, gdy pomiędzy kontrahentami finalnie nie doszło do transkacji kupna - sprzedaży towaru?
Jaką stawkę podatku VAT należy naliczać w sporządzanych fakturach korygujących, przy zwrocie towarów sprzedawanych przez Podatnika ze stawką 7% przed 1 maja 2004 r., a zwracanych po 1 maja 2004 r., w sytuacji, gdy w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 11 marca 2004 r. ustawy o podatku od towarów i usług, stawka podatku uległa zmianie z 7% na 22%.
Czy prawidłowo wystawiono fakturę korygującą za towar zwrócony po 1 maja 2004 r. , dla którego przypisana jest nowa stawka podatku od towarów i usług ?
dot. zapisów w podatkowej księdze przychodów i rozchodów w związku ze zwrotem towarów handlowych udokumentowanym fakturą korygującą.
Wątpliwości Podatnika dotyczą stosowania właściwej stawki podatku dla wystawianych po 31.04.2004 r. faktur korygujących (z tytułu zwrotów, reklamacji) do faktur za sprzedawane przed 01.05.2004 r. towary (grzejniki nieelektryczne i ich części ze stali) ze stawką podatku w wysokości VAT 7 %.
1) Czy nienależnie otrzymane kwoty stanowią "częściową zapłatę" w rozumieniu art. 19 ust. 3 pkt 8 ustawy o podatku od towarów i usług ?2) Czy usługi świadczone przez firmę "R" stanowią usługę elektroniczną czy też telekomunikacyjną ?3) Usługi doradcze - jak ustalić moment powstania obowiązku podatkowego przy imporcie usług z tego tytułu i wg jakiego kursu ?4) Jak potraktować zwrot towarów za granicę
Czy spółka zajmująca sprzedażą wysyłkową w przypadku nie odebrania towaru i faktury przez klienta może wystawić faktury VAT korygujące bez konieczności potwierdzania odbioru faktury korygującej przez nabywcę bądź też czy isnieje inny sposób anulowania faktury nie odebranej z towarem (transakcja nie doszła do skutku)?
Jak postąpić w sytuacji, gdy podatnik w czerwcu 2004 r. wywozi w związku z reklamacją towar, który uprzednio zaimportował ze Słowacji w marcu 2004 r.?
Czy Spółka ma obowiązek korygowania in minus podatku z tytułu importu towaru z Czech i odliczonego od podatku należnego w rozliczeniu podatku od towarów i usług za miesiąc grudzień 2003 r. w sytuacji, gdy w miesiącu wrześniu 2004 r. zwrócono dostawcy towar w ramach reklamacji?
Podatnik w ramach prowadzonej działalności gospodarczej współpracuje z kontrahentem zagranicznym w zakresie obrotu wyrobami branży metalowej. W ramach tej kooperacji dokonano nabycia towarów, za które płatność miała nastąpić po dokonaniu sprzedaży. Z uwagi na brak zainteresowania na rynku sprowadzonymi w latach 1998 - 2003 towarami uzgodniono z kontrahentem ich zwrot. Ponieważ nie było możliwości potraktowania
Jak ma wyglądać rozliczenie upustów przyznawanych z tyt. dokonanych nabyć wewnątrzwspólnotowych towarów oraz zwrot (reklamacja) towarów ?.