Interpretacja indywidualna z dnia 29 marca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.9.2024.2.TR
Opodatkowanie kwot otrzymanych z OC sprawcy wypadku
Opodatkowanie kwot otrzymanych z OC sprawcy wypadku
Możliwość korzystania ze zwolnienia z obowiązku ewidencjonowania sprzedaży świadczonych usług na podstawie § 2 ust. 1 rozporządzenia w sprawie zwolnień z kas rejestrujących w odniesieniu do usług w zakresie: ‒ komunikacji rozkładowej miejskiej oraz podmiejskiej, ‒ transportu pasażerskiego obsługującego imprezy okolicznościowe typu pogrzeby, wesela.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji.
Otrzymanie przez Wnioskodawcę środków w postaci zadośćuczynienia i odszkodowania w związku z utraconym dochodem, na podstawie ugody zawartej z ubezpieczycielem, w ramach likwidacji krzywdy, doznanej przez ubezpieczonego w wyniku wypadku komunikacyjnego, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Otrzymanie przez Wnioskodawczynię środków w postaci zadośćuczynienia i odszkodowania na podstawie ugody zawartej z ubezpieczycielem, w ramach likwidacji krzywdy, doznanej przez ubezpieczonego w wyniku wypadku komunikacyjnego, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
skutki podatkowe otrzymania odszkodowania i zadośćuczynienia z tytułu umowy ubezpieczenia
prawo do odliczenia podatku naliczonego bez obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w zakresie zadań związanych z zakupem autobusów hybrydowych, budowy przystanków autobusowych wraz z pętlami i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, zakupem systemów zarządzania organizacją ruchu; - prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w
Obowiązki płatnika w związku z dokonywaniem ankieterom zwrotu kosztów dojazdów komunikacją miejscową do miejsca zamieszkania respondentów.
Skutki podatkowe otrzymania odsetek od odszkodowania i zadośćuczynienia.
Prawo do odliczenia kwoty podatku naliczonego od zakupu autobusów, powierzonych spółce komunalnej na podstawie umowy użyczenia oraz prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur wystawianych przez Spółkę z tytułu rekompensaty za świadczenie usług komunikacji miejskiej.
Czy należność z tytułu zwrotu kosztów komunikacji zastępczej stanowi dla Spółki koszt uzyskania przychodu?
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od opodatkowania dostawy działek nr 1049/23 i 1049/25.
Czy otrzymany zwrot kosztów stosowania ulg i zwolnień przewozowych na podstawie wystawianej na koniec każdego miesiąca faktury powinien być traktowany jak przychód podatkowy w momencie wystawienia faktury tj. na koniec każdego miesiąca czy w momencie zapłaty za fakturę?
Stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym świadczone usługi szkolenia z zakresu technik i narzędzi budowania strategii komunikacji oraz narzędzi komunikacji kryzysowej dla posłów RP nie korzysta ze zwolnienia z podatku VAT i powinna być opodatkowana stawką 23% zgodnie z art. 146a pkt 2 ustawy o VAT, Minister Finansów uznał za nieprawidłowe.
Czy rekompensata za świadczenie publicznych usług przewozowych w autobusach komunikacji miejskiej, którą Spółka otrzymywać będzie od Gminy w związku z wykonywaniem jej zadań własnych stanowi dochód podatkowy wolny od podatku w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych art. 17 ust. 1 pkt 21?
Czy dofinansowanie otrzymywane przez Spółkę na podstawie umowy zawartej z Województwem, podlega zwolnieniu od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 updop?
Miejski Zarząd Dróg i Transportu nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu polegającego na przebudowie drogi.
Prawo do odliczenia przez Województwo podatku naliczonego przy realizacji projektu polegającego na budowie drogi wojewódzkiej, której zarządcą będą miasta, przez które przebiega ta droga
Reasumując, brak jest przesłanek uniemożliwiających przekazywanie informacji PIT-8C w formie plików PDF z podpisem elektronicznym, umieszczonych na platformie internetowej, czy przesłanych na podany w umowie przez Klienta adres e-mail. Z powołanych powyżej przepisów nie wynika również, aby Wnioskodawca musiał uzyskać pisemną zgodę podatnika na przekazanie ww. informacji za pośrednictwem komunikacji
Możliwość przekazania przez płatnika podatnikowi informacji PIT-11, PIT-40 za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Czy w świetle art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. Spółka przekazując swoim pracownikom informację PIT-11 za pośrednictwem środków komunikacji elektronicznej, na podany przez pracownika adres, realizuje obowiązek przekazania podatnikowi stosownej informacji?
Czy otrzymana rekompensata jako dofinansowanie Spółki pokrywające ujemny wynik finansowy w związku z realizacją obowiązku świadczenia usług przewozowych na warunkach określonych przez Gminę może być traktowana jako dotacja otrzymana do jednostki samorządu terytorialnego, a tym samym nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych i jednocześnie wielkość dotacji powinna być wyłączona
Czy w świetle § 13 ust. 1 pkt 12 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 24 grudnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarowi usług ( Dz. U. Nr 246, poz. 1649) opłaty publicznoprawne powinny być traktowane jako czynności zwolnione od podatku VA T, czy jako niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Czy rekompensata stanowiąca zwrot kosztów wynikających z wykonywania zadań własnych gminy będzie stanowić przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?