Interpretacja indywidualna z dnia 23 stycznia 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.232.2022.2.KW
Skutki podatkowe wynikające z otrzymanej od Gminy dopłaty do usług dostawy wody i odbioru ścieków.
Skutki podatkowe wynikające z otrzymanej od Gminy dopłaty do usług dostawy wody i odbioru ścieków.
Opodatkowanie usług dostarczania wody i odbioru ścieków na rzecz Odbiorców zewnętrznych i wewnętrznych oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego od wydatków bieżących i inwestycyjnych dotyczących infrastruktury wodociągowej i kanalizacyjnej.
prawo do odliczenia części podatku naliczonego z faktury VAT dokumentującej wydatki na nabycie Pojazdu asenizacyjnego, obliczonego według udziału procentowego, w jakim Gmina wykorzystuje Infrastrukturę do wykonywania działalności gospodarczej, oraz zastosowania klucza odliczenia wyliczonego według udziału liczby metrów sześciennych ścieków odebranych od Odbiorców zewnętrznych w liczbie metrów sześciennych
Określenie płatnika z tytułu zawieranych umów cywilnoprawnych.
Określenie płatnika z tytułu zawieranych umów cywilnoprawnych.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie określenia płatnika z tytułu zawieranych umów.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie określenia płatnika z tytułu zawieranych umów.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie określenia płatnika z tytułu zawieranych umów.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie określenia płatnika z tytułu zawieranych umów.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie określenia płatnika z tytułu umów o pracę zawieranych przez JB/SZB Gminy.
prawo do odliczenia podatku naliczonego bez obowiązku stosowania proporcji, o której mowa w art. 86 ust. 2a ustawy w zakresie zadań związanych z zakupem autobusów hybrydowych, budowy przystanków autobusowych wraz z pętlami i niezbędną infrastrukturą towarzyszącą, zakupem systemów zarządzania organizacją ruchu; - prawo do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji, o której mowa w
Opodatkowanie świadczonych przez Gminę za pomocą ZGK na rzecz Odbiorców zewnętrznych odpłatnych usług opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych do oczyszczalni oraz prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z zakupem Pojazdu.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania i dokumentowania usług świadczonych na rzecz gminy.
Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania obciążeń z tytułu zużycia wody oraz w zakresie ustalania i stosowania proporcji określonej w art. 86 ust. 2a.
Interpretacja w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na inwestycje wodno-kanalizacyjne przekazane w drodze nieodpłatnego użyczenia do wykorzystania przez Zakład Usług Komunalnych; prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku ze zmianą przeznaczenia inwestycji, realizowanego poprzez korektę wieloletnią; sposobu dokonania ww. korekty oraz braku podstaw do określenia
Prawo do pełnego odliczenia podatku VAT z faktur otrzymanych od kancelarii prawniczej.
brak prawa do odliczenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu polegającego na zapewnieniu prawidłowej gospodarki wodno-ściekowej na terenie Związków Międzygminnych
W przedmiotowej sprawie stroną umowy zlecenia lub umowy o dzieło zawieranej przez dyrektora/kierownika jednostki organizacyjnej działającego w imieniu i na rzecz Wnioskodawcy na postawie pełnomocnictwa udzielonego przez Prezydenta miasta z osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej jest Wnioskodawca i tym samym to Wnioskodawca jest płatnikiem podatku dochodowego od osób fizycznych
opodatkowania i udokumentowania usług świadczonych przez zakład budżetowy na rzecz Gminy od 1 stycznia 2016 r. do czasu centralizacji rozliczeń z tytułu podatku VAT z Gminą;ustalenia czy przychody związane z działalnością gospodarczą, ale będące poza opodatkowaniem podatkiem VAT Wnioskodawca będzie zobowiązany ująć w wyliczeniu proporcji prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a-2h ustawy w
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie wskazania właściwego NIP do wpisania w zeznaniu CIT-8 (Miasta czy Zakładu Budżetowego) i wykorzystania dokumentów z NIP Miasta do ustalenia dochodu/straty Zakładu Budżetowego.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy świadczone przez Zakład usługi na rzecz Gminy podlegają opodatkowaniu oraz sposobu dokumentowania tych usług.
Wnioskodawca wykonując w imieniu Gminy jej zadania własne, polegające na prowadzeniu targowiska i poborze opłat targowych, nie świadczy usług na rzecz tej jednostki samorządu terytorialnego, w rozumieniu art. 8 ustawy. Zatem zwrot kosztu za inkaso opłaty targowej, który Gmina wypłaca Wnioskodawcy, nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Podatek od towarów i usług w zakresie rozliczeń dokonywanych pomiędzy Wnioskodawcą a Gminą.