Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Interpretacja

Interpretacja indywidualna z dnia 16.09.2016, sygn. ILPP1-1/4512-1-29/16-2/OA, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP1-1/4512-1-29/16-2/OA

Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania obciążeń z tytułu zużycia wody oraz w zakresie ustalania i stosowania proporcji określonej w art. 86 ust. 2a.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2015 r., poz. 613, z późn. zm.) oraz § 6 pkt 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 kwietnia 2015 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2015 r., poz. 643) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działający w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Gminy przedstawione we wniosku z dnia 26 lipca 2016 r. (data wpływu 28 lipca 2016 r.) o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania obciążeń z tytułu zużycia wody oraz w zakresie ustalania i stosowania proporcji określonej w art. 86 ust. 2a jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 28 lipca 2016 r. został złożony ww. wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie sposobu udokumentowania obciążeń z tytułu zużycia wody oraz w zakresie ustalania i stosowania proporcji określonej w art. 86 ust. 2a.

We wniosku przedstawiono następujące zdarzenie przyszłe.

Gmina jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT, który dokonał procesu centralizacji rozliczeń VAT ze swoimi jednostkami organizacyjnymi za okresy przeszłe (tj. Gmina złożyła korekty swoich deklaracji VAT za okresy od grudnia 2010 r. do grudnia 2015 r., uwzględniając obrót i dotychczasowe odliczenia VAT swoich jednostek organizacyjnych) oraz na bieżąco począwszy od rozliczenia podatku VAT za styczeń 2016 r.

W szczególności centralizacja rozliczeń VAT objęła: i) samorządowe zakłady budżetowe Gminy, tj.: Gminny Zakład Wodociągów i Kanalizacji w z/s (dalej: GZWiK, Zakład), Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Ośrodek Sportu i Rekreacji; ii) jednostki budżetowe Gminy, tj.: Gminny Zespół Obsługi Szkół, Ośrodek Pomocy Społecznej, Publiczne Gimnazjum, Szkołę Podstawową, Szkołę Podstawową, Zespół Szkół Szkoły Podstawowej i Gimnazjum, Przedszkole Samorządowe w Przedszkole Samorządowe (dalej: jednostki organizacyjne).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00