Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Opodatkowanie akcyzą suszu tytoniowego, zużywanego w składzie podatkowym do produkcji aromatów
przemieszczenie i prawidłowe oznaczanie znakami akcyzy płynu do papierosów elektronicznych oraz wyrobów nowatorskich
Niszczenie nieprzydatnej do użycia krajanki tytoniowej
Opodatkowanie suszu tytoniowego w związku z jego dostawą wewnątrzwspólnotową i zniszczeniem oraz obowiązkami formalnymi związanymi ze zniszczeniem suszu tytoniowego
możliwość wjazdu, czasowego postoju i wyjazdu z terenu składu podatkowego wyrobów akcyzowych i nieakcyzowych objętych procedurą celną tranzytu oraz obowiązki wynikające z tych czynności
Brak jest regulacji uniemożliwiających realizację procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego. Tym samym stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie, w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego z zakresu podatku akcyzowego, dopuszczalna jest realizacja celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie
Obowiązek określony w art. 103 ust. 5a ustawy o VAT w przypadku wewnątrzwspólnotowego nabycia wyrobów wymienionych w załączniku nr 2 do ustawy o podatku akcyzowym
obowiązek zapłaty podatku od towarów i usług w terminie, o którym mowa w art. 103 ust. 5a ustawy o VAT, z tytułu wewnątrzwspólnotowego nabycia oleju napędowego oraz rozliczenie w deklaracji podatkowej
w zakresie braku obowiązku zapłaty w terminie, o którym mowa w art. 103 ust. 5a ustawy o VAT, w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem oleju napędowego i oleju bazowego
w zakresie braku obowiązku zapłaty w terminie, o którym mowa w art. 103 ust. 5a ustawy o VAT, w związku z wewnątrzwspólnotowym nabyciem oleju napędowego i oleju bazowego
W zakresie obowiązku magazynowania suszu tytoniowego w składzie podatkowym, obowiązku składania przez podmiot prowadzący skład podatkowy zabezpieczenia akcyzowego od suszu tytoniowego przechowywanego w składzie podatkowym lub poza nim, obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w związku z posiadanym suszem tytoniowym lub zapłaty podatku akcyzowego z tytułu posiadania suszu tytoniowego w przypadku
Obowiązek posiadania składu podatkowego susz tytoniowy
miejsce opodatkowania dostawy towaru w składzie podatkowym położonym poza terytorium kraju
Stosowanie dopuszczalnych norm ubytków wyrobów akcyzowych przy transporcie paliw rurociągiem
Wnioskodawca nie będzie podatnikiem akcyzy z tytułu dzierżawy opisanego urządzenia, gdyż czynność wydzierżawienia maszyny do produkcji wyrobów tytoniowych nie jest objęta przedmiotem opodatkowania. Wnioskodawca także nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu wytworzenia papierosów (wyrobu akcyzowego) przez klientów sklepu.
czynności Spółki opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca jak wynika z opisu sprawy - nie będzie zajmowała się wytwarzaniem (produkcją) papierosów, a dokonywana przez Spółkę dzierżawa maszyny do napełniania przez klientów sklepu gilz papierosowych tytoniem z zapłaconą akcyzą w celu sporządzenia papierosów na ich własne potrzeby, nie podlega opodatkowaniu podatkiem
Czynności Wnioskodawcy opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca jak wynika z opisu sprawy - nie będzie zajmował się wytwarzaniem (produkcją) papierosów, a dokonywany przez Wnioskodawcę najem/podnajem maszyn do napełniania przez klientów Wnioskodawcy gilz papierosowych tytoniem z zapłaconą akcyzą w celu sporządzenia papierosów na ich własne potrzeby, nie podlega
Wnioskodawca nie musi występować do właściwego naczelnika urzędu celnego o zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego w sklepie, w którym Wnioskodawca sprzedaje tytoń z zapłaconą akcyzą oraz wynajmuje klientom maszynę do sporządzania papierosów.Natomiast przedstawiona w opisie zdarzenia działalność klientów Wnioskodawcy nie wywołuje skutków prawnopodatkowych po stronie Wnioskodawcy i w związku z
Podatek akcyzowy w zakresie składu podatkowego i stawki akcyzy dla wyrobu energetycznego przeznaczonego jako dodatek, domieszka do paliw silnikowych.
przemieszczanie towarów w procedurze zawieszenia poboru akcyzy z miejsca importu do usługowego składu podatkowego
normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych przy transporcie paliw rurociągiem przesyłowym
normy dopuszczalnych ubytków wyrobów akcyzowych przy transporcie paliw rurociągiem przesyłowym
kto jest podatnikiem podatku akcyzowego od utylizowanego tłuszczu zwierzęcego przeznaczonego do celów opałowych CN 1518 00, czy na podatniku podatku akcyzowego ciąży obowiązek prowadzenia składu podatkowego, kiedy powstaje obowiązek podatkowy oraz na kim ciąży obowiązek zapłaty podwyższonej stawki akcyzy