Interpretacja indywidualna z dnia 18 października 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-2.4018.18.2024.1.KK
Zachowanie dotychczasowego numeru NIP w związku z przekształceniem MOPS w Centrum Usług Społecznych.
Zachowanie dotychczasowego numeru NIP w związku z przekształceniem MOPS w Centrum Usług Społecznych.
Wybór stawki amortyzacyjnej dla budynku oraz jej zmiana po ewentualnej zmianie formy opodatkowania działalności gospodarczej.
Dotyczy ustalenia: - czy wskutek rezygnacji z opodatkowania w reżimie estońskiego CIT przed upływem 4 lat, po stronie Wnioskodawcy powstanie obowiązek zapłaty ryczałtu od dochodów spółek; - czy wskutek rezygnacji z opodatkowania w reżimie estońskiego CIT przed upływem 4 lat, a następnie zmiany struktury udziałowców i przeniesienia własności udziałów na osobę prawną, po stronie Wnioskodawcy powstanie
Zmiana statusu spółki z małego przedsiębiorcy na średniego przedsiębiorcę w kontekście zwolnienia przedmiotowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 63b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Brak wpływu zmiany statusu przedsiębiorcy z małego na średniego przedsiębiorcę na wskaźnik maksymalnej intensywności pomocy publicznej.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, że zmiana statusu Wnioskodawcy ze średniego na dużego przedsiębiorcę w toku realizacji inwestycji na podstawie DoW 1 i DoW 2 nie wpływa na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość przysługującego Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a u.p.d.o.p. zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych? Pytanie
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Brak możliwości skorzystania ze zwolnienia z opodatkowania, przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP, pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Odszkodowanie otrzymane za poniesioną szkodę rzeczywistą, z uwagi na zmniejszenie wartości nieruchomości w związku ze zmianą planu zagospodarowania przestrzennego, którego podstawą wypłaty było wezwanie gminy do zapłaty, stanowi przychód z innych źródeł, o którym mowa w art. 20 ust. 1 w zw. z art. 10 ust. 1 pkt 9 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Czy prawidłowe jest stanowisko, że zmiana statusu Spółki, jako przyszłego beneficjenta Decyzji z małego na średniego przedsiębiorcę w toku realizowanej Inwestycji nie wpłynie na wskaźnik maksymalnej intensywności dopuszczalnej pomocy publicznej, a tym samym na wysokość zwolnienia, które będzie przysługiwało Spółce na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a Ustawy o CIT (po przekształceniu) (pytanie oznaczone
Ustalenie formy opodatkowania z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej.
Literalna wykładnia przepisu art. 16i ust. 5 ustawy o CIT, nie daje podstaw do dokonania modyfikacji stawki amortyzacyjnej, a więc podjęcia przez podatnika decyzji w tym zakresie, w miesiącu innym niż pierwszy miesiąc każdego roku podatkowego. Tym samym stanowisko Państwa w części dotyczącej obniżenia stawek amortyzacyjnych począwszy od miesiąca, w którym środki te zostały ujęte w ewidencji środków
Zastosowanie prawidłowej stawki podatku VAT na fakturach zaliczkowych i rozliczeniowych, dokumentujących dostawy gazu LNG, jeśli te dokumenty rozliczeniowe wystawione są w okresie obowiązywania różnych stawek podatku VAT.
Zwolnienie od podatku dochodowego pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego przyznanej funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie przedmiotowe z art. 21 ust. 1 pkt 49a ustawy o PIT i pomoc na uzyskanie lokalu mieszkalnego funkcjonariuszowi Służby Ochrony Państwa.
Zwolnienie z opodatkowania przyznanej na podstawie art. 180 ustawy o Służbie Ochrony Państwa funkcjonariuszowi SOP pomocy finansowej na uzyskanie lokalu mieszkalnego.
Możliwość posługiwania się tym samym Numerem Identyfikacji Podatkowej w sytuacji zmiany nazwy statusu gminy z wiejskiej na miejsko-wiejską.
w zakresie ustalenia, czy Spółka postąpiła prawidłowo, dokonując aktualizacji stawek amortyzacyjnych dla środków trwałych wprowadzonych do ewidencji przed 1 stycznia 2000 r. do stawek z wykazu, będącego załącznikiem nr 1 do ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej wpłaty zaliczek i rozliczenia dochodu w związku z wystapieniem Wnioskodawcy ze spółki partnerskiej.
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej skutków podatkowych obliczania zaliczek oraz dochodu w zwiazku ze zmianą zasad proporcji zysków w spółce partnerskiej związanej z wystąpieniem wspolnika ze spółki.
W zakresie ustalenia, , czy Wnioskodawca może stosować w odniesieniu do zakupionego samochodu rajdowego podwyższoną stawkę amortyzacji przy zastosowaniu współczynnika nie wyższego niż 1,4, zgodnie z art. 16i ust. 2 pkt 2 ustawy o CIT
Należy zgodzić się z Wnioskodawcą, że odpowiednie stosowanie przepisów o rozliczeniu strat na zasadach ogólnych do tych, które przewiduje art. 15 ust. 2 Ustawy zmieniającej, oznacza w ocenie Wnioskodawcy, że uprawniony jest on do obniżenia przychodu powstałego z udziału w zysku w spółce, przed jego wypłatą i opodatkowaniem na poziomie spółki, występującej w charakterze płatnika, tym samym obniżeniu
W zakresie obowiązków podatkowych w związku ze zmianą proporcji udziałów po zakończeniu roku obrotowego.
czy Wnioskodawca prawidłowo postąpił podejmując w 2020 r., decyzję o obniżeniu stawek amortyzacyjnych wynikających z Wykazu stawek amortyzacyjnych przy zastosowaniu, których Wnioskodawca dokonywał odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych oddanych w leasing operacyjny i wprowadzonych do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Wnioskodawcy w 2020 roku