Interpretacja indywidualna z dnia 23 września 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.154.2024.1.MAZ
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Możliwość nakładania nowej, kolejnej banderoli bezpośrednio na banderolę pierwotnie nałożoną
Aromaty objęte wnioskiem nie mogą zostać uznane za płyn do papierosów elektronicznych, za wyroby nowatorskie ani za tytoń do palenia w rozumieniu ustawy, a tym samym produkcja i sprzedaż aromatów na terytorium kraju nie będzie podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.
Opodatkowanie strat suszu tytoniowego, wynikłych z utraty wilgotności i odseparowania od suszu tytoniowego ciał obcych, innych niż części tytoniu, powstałych w trakcie przetwarzania suszu tytoniowego i jego magazynowania
Uznanie czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego za czynność podlegającą opodatkowaniu akcyzą
Opodatkowanie akcyzą wewnątrzwspólnotowej dostawy liści tytoniu przez rolnika, który te liście tytoniu wyprodukował.
opodatkowanie akcyzą produkcji i sprzedaży aromatów wykorzystywanych do tytoniu do fajek wodnych
Opodatkowanie akcyzą suszu tytoniowego, zużywanego w składzie podatkowym do produkcji aromatów
przemieszczenie i prawidłowe oznaczanie znakami akcyzy płynu do papierosów elektronicznych oraz wyrobów nowatorskich
Niszczenie nieprzydatnej do użycia krajanki tytoniowej
Opodatkowanie suszu tytoniowego w związku z jego dostawą wewnątrzwspólnotową i zniszczeniem oraz obowiązkami formalnymi związanymi ze zniszczeniem suszu tytoniowego
Brak jest regulacji uniemożliwiających realizację procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie celnym nieunijnym na terenie składu podatkowego. Tym samym stwierdzić należy, że w przedmiotowej sprawie, w świetle obowiązujących przepisów prawa podatkowego z zakresu podatku akcyzowego, dopuszczalna jest realizacja celnej procedury uszlachetniania czynnego suszu tytoniowego o statusie
w zakresie uznania czasowego wypożyczenia suszu tytoniowego oraz zmiany składu chemicznego suszu tytoniowego za czynności podlegające opodatkowaniu akcyzą
W zakresie obowiązku magazynowania suszu tytoniowego w składzie podatkowym, obowiązku składania przez podmiot prowadzący skład podatkowy zabezpieczenia akcyzowego od suszu tytoniowego przechowywanego w składzie podatkowym lub poza nim, obowiązku złożenia zabezpieczenia akcyzowego w związku z posiadanym suszem tytoniowym lub zapłaty podatku akcyzowego z tytułu posiadania suszu tytoniowego w przypadku
Opodatkowanie akcyzą odpadów produkcyjnych w postaci piasku, żyły tytoniowej, pyłu tytoniowego oraz sznurka.
Opodatkowanie akcyzą odpadów produkcyjnych w postaci piasku, żyły tytoniowej, pyłu tytoniowego oraz sznurka.
Obowiązek posiadania składu podatkowego susz tytoniowy
Sprzedaż na terenie kraju tytoniu nieprzetworzonego mieszczącego się według PKWiU w grupowaniu 01.15.10.0. podlega opodatkowaniu obniżoną stawką podatku od towarów i usług w wysokości 8%. Zatem w przypadku wewnątrzwspólnotowej dostawy oraz eksportu przedmiotowego tytoniu, gdy Wnioskodawca z uwagi na brak odpowiednich dokumentów potwierdzających wywóz tytoniu będzie musiał opodatkować wewnątrzwspólnotową
w zakresie stawki podatku dla sprzedaży czasopism
Wnioskodawca nie będzie podatnikiem akcyzy z tytułu dzierżawy opisanego urządzenia, gdyż czynność wydzierżawienia maszyny do produkcji wyrobów tytoniowych nie jest objęta przedmiotem opodatkowania. Wnioskodawca także nie będzie zobowiązany do zapłaty podatku akcyzowego z tytułu wytworzenia papierosów (wyrobu akcyzowego) przez klientów sklepu.
czynności Spółki opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca jak wynika z opisu sprawy - nie będzie zajmowała się wytwarzaniem (produkcją) papierosów, a dokonywana przez Spółkę dzierżawa maszyny do napełniania przez klientów sklepu gilz papierosowych tytoniem z zapłaconą akcyzą w celu sporządzenia papierosów na ich własne potrzeby, nie podlega opodatkowaniu podatkiem
w zakresie opodatkowania obniżoną stawką 8% dostawy liści tytoniu (niepociętego) i tytoniu częściowo odżyłowanego
Czynności Wnioskodawcy opisane w zdarzeniu przyszłym nie będą opodatkowane akcyzą, gdyż Wnioskodawca jak wynika z opisu sprawy - nie będzie zajmował się wytwarzaniem (produkcją) papierosów, a dokonywany przez Wnioskodawcę najem/podnajem maszyn do napełniania przez klientów Wnioskodawcy gilz papierosowych tytoniem z zapłaconą akcyzą w celu sporządzenia papierosów na ich własne potrzeby, nie podlega
Wnioskodawca nie musi występować do właściwego naczelnika urzędu celnego o zezwolenie na prowadzenie składu podatkowego w sklepie, w którym Wnioskodawca sprzedaje tytoń z zapłaconą akcyzą oraz wynajmuje klientom maszynę do sporządzania papierosów.Natomiast przedstawiona w opisie zdarzenia działalność klientów Wnioskodawcy nie wywołuje skutków prawnopodatkowych po stronie Wnioskodawcy i w związku z
opodatkowania sprzedaży suszu tytoniowego dla podatnika posiadającego właściwy i ważny numer identyfikacyjny dla transakcji wewnątrzwspólnotowych, który na własny koszt lub poprzez firmę usługową dokona transportu zakupionego towaru do państwa członkowskiego UE innego niż Polska