Interpretacja indywidualna z dnia 26 października 2022 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.299.2018.9.ŚS
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na spotkania z Klientami
W zakresie możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków ponoszonych na spotkania z Klientami
Czy ponoszone przez Wnioskodawcę koszty podróży grupy architektów, projektantów wnętrz, wykonawców współpracujących z Wnioskodawcą (lub z którymi Wnioskodawca nawiąże współpracę), związane z uczestnictwem w prezentacjach/szkoleniach organizowanych przez producentów płytek będą stanowiły dla Wnioskodawcy podatkowe koszty uzyskania przychodu, zgodnie z art. 22 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób
Nieprawidłowa jest argumentacja Spółki prowadząca do stwierdzenia, że wystarczy, gdy wydatki są poniesione bezpośrednio w celu uzyskania przychodu, poprzez takie obliczenie wynagrodzenia za wykonaną usługę, że wszelkie wydatki poniesione przez podatnika są powiększone o ustaloną umownie marżę, aby uznać, że regulacja art. 16 ust. 1 updop nie spowoduje wyłączenia wydatków z kosztów.
Czy koszty usług gastronomicznych poniesione w zakresie indywidualnych spotkań pracowników Spółki z partnerami biznesowymi (w szczególności z aptekami, hurtownikami i sieciami aptek), refakturowane na podstawie umowy o świadczenie usług, wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w zakresie przedstawionego przez Wnioskodawcę
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie kosztów uzyskania przychodów.
Czy prawidłowe jest stanowisko, zgodnie z którym za koszty uzyskania przychodów w podatku dochodowym od osób prawnych, Wnioskodawca może uznać wydatki opisane w stanie faktycznym poniesione w związku z organizacją Wydarzenia promocyjnych mających zachęcić do zakupu samochodów dystrybuowanych przez Spółkę?
Czy wydatki ponoszone w związku z organizacją spotkań z przedstawicielami kontrahentów: aptek i hurtowni farmaceutycznych, na nabycie produktów spożywczych i konsumpcję w restauracji stanowią koszty uzyskania przychodów dla Wnioskodawcy będącego producentem leków i kosmetyków?
Czy Wnioskodawca powinien zaliczać do kosztów uzyskania przychodów wydatki związane z organizacją zwiedzania fabryki dla kontrahentów?
Czy wydatki poniesione w związku z organizacją Konferencji stanowią koszty uzyskania przychodów Spółki?
możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów wydatków na świadczenie przez Spółkę usług reklamowych na rzecz spółek zagranicznych z grupy kapitałowej
Czy poniesione wydatki, w związku z organizacją prezentacji fabryki, będą stanowiły dla Spółki koszt uzyskania przychodów dla celów podatku dochodowego od osób prawnych?
Czy koszt słodyczy, napojów bezalkoholowych, herbaty, kawy, poniesiony podczas prezentacji promocyjnych, jest kosztem uzyskania przychodów Spółki jako podwykonawcy P Sp. z o.o., wykonującego prace usługowe na rzecz kontrahenta zagranicznego OM Ph? Przy realizacji usług marketingowych Spółka ponosi ww. koszty związane z organizacją spotkań z kadrą medyczną celem przekazania informacji o lekach (produktach
Czy w ramach promocji koszt drobnych upominków o wartości poniżej 100 zł na osobę w skali roku jest kosztem uzyskania przychodów? Spółka jako podwykonawca firmy P. Sp. z o.o. wykonuje prace usługowe na rzecz kontrahenta zagranicznego OM P. Przy realizacji usług marketingowych Podatnik ponosi koszty związane z organizacją spotkań z kadrą medyczną celem przekazania informacji o lekach-produktach OM P
Czy są kosztem uzyskania przychodów wydatki związane z wejściem Spółki na Giełdę Papierów Wartościowych w Warszawie w celu pozyskania kapitału zakładowego (na usługi doradcze, opłaty notarialne, badanie sprawozdań, doradztwo prawne, produkcję i emisję spotów reklamowych, doradztwo w zakresie prospektu emisyjnego i in.)? Spółka planuje wejść do obrotu na GPW i podnieść kapitał zakładowy przez zaoferowanie
Czy w świetle zmian w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych i Prawie farmaceutycznym są kosztami uzyskania przychodów wydatki na reklamę produktów leczniczych w rozumieniu art. 52 ust. 1 Prawa farmaceutycznego, ponoszone przez Spółkę będącą częścią koncernu farmaceutycznego, która w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej, na podstawie umów zawartych z dostawcami leków z Grupy
Czy wydatki na poczęstunek podawany w lokalach gastronomicznych potencjalnym kontrahentom podczas prezentacji stanowią koszty uzyskania przychodów?
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją wyjazdów na rzecz potencjalnych klientów, którzy rozważają zakup ciągnika, ale nie podpisali jeszcze jakiejkolwiek umowy ze Spółką, stanowią wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną, w związku z czym Wnioskująca może zaliczyć omawiane wydatki do kosztów uzyskania przychodów w ramach limitu do wysokości 0,25% przychodów?
Czy podatnik, który prowadzi działalność gospodarczą polegającą na pośrednictwie sprzedaży osobom fizycznym urządzeń wielofunkcyjnych, wykorzystywanych w gospodarstwach domowych może zaliczyć w pełnej wysokości do kosztów uzyskania przychodów wydatki na zakup produktów spożywczych, wykorzystywanych do przygotowania prezentacji sprzedawanego urządzenia?
Czy koszty organizacji dla swoich dealerów wynajmu i przygotowania sali szkoleniowej, parkingu, pomieszczeń hotelowych, wyżywienia uczestników itp. są w całości kosztami uzyskania przychodów? Na spotkaniach prezentowane są nowe produkty, odbywa się szkolenie w ich sprzedaży, prezentowane są wyniki finansowe za rok i strategia biznesowa na rok następny.
Czy wydatki związane z odbiorem samochodu (zakup paliwa itp.) można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu oraz czy podatnik powinien przyjąć statystycznie wielkość wydatków jako podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym?