Interpretacja
Postanowienie w sprawie interpretacji prawa podatkowego z dnia 22.12.2005, sygn. ZD/406-197/CIT/05, Pierwszy Wielkopolski Urząd Skarbowy w Poznaniu, sygn. ZD/406-197/CIT/05
Czy wydatki ponoszone przez Spółkę w związku z organizacją wyjazdów na rzecz potencjalnych klientów, którzy rozważają zakup ciągnika, ale nie podpisali jeszcze jakiejkolwiek umowy ze Spółką, stanowią wydatki na reprezentację i reklamę niepubliczną, w związku z czym Wnioskująca może zaliczyć omawiane wydatki do kosztów uzyskania przychodów w ramach limitu do wysokości 0,25% przychodów?
W dniu 27 września 2005r. Spółka złożyła wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania prawa podatkowego, który następnie został uzupełniony w dniu 18 listopada 2005r. oraz w dniu 13 grudnia 2005r.
Z przedstawionego stanu faktycznego wynika, iż Wnioskująca w celu zwiększenia sprzedaży dystrybuowanych ciągników organizuje wyjazdy o charakterze szkoleniowym dla swoich aktualnych oraz potencjalnych klientów do fabryki ciągników w Finlandii. Omawiane wyjazdy mają na celu zapoznanie uczestników z zasadami eksploatacji ciągników oraz z ich specjalistycznymi funkcjami, jak również umocnienie przekonania o słuszności decyzji o zakupie ciągnika. Uczestników wyjazdów organizowanych przez Spółkę można podzielić na następujące grupy: