Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.657.2024.1.EK
Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu (skatepark).
Brak możliwości odzyskania podatku naliczonego w związku z realizacją projektu (boisko do tenisa ziemnego).
Brak prawa do odliczenia podatku VAT oraz zwrotu podatku w związku z realizacją projektu.
Ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, nie będą Państwo mieli – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących zakupy związane z realizacją przedmiotowego Projektu
Nie będzie Wnioskodawca miał prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektów o których mowa w opisie sprawy. Tym samym, z tego tytułu nie będzie Wnioskodawcy przysługiwało prawo do zwrotu różnicy podatku, o której mowa w art. 87 ust. 1 ustawy.
Brak możliwości odliczenia podatku VAT od wydatków związanych z projektem.
Prawo do odliczenia podatku VAT w całości od wydatków dotyczących infrastruktury wodociągowej.
Brak możliwości odzyskania podatku VAT w ramach zrealizowanej inwestycji.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją zadań w ramach Projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją Projektu.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z nabyciem towarów i usług w ramach Projektu.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem VAT świadczeń wykonywanych przez Gminę, z tytułu których działa ona w charakterze podatnika.
w zakresie braku opodatkowania VAT opłat dotyczących opieki nad dziećmi ponad 5 godzinny limit w przedszkolach publicznych/oddziałach przedszkolnych w publicznych szkołach podstawowych
Powiat nie występuje w charakterze podatnika w związku z pobieraniem przez powiatową jednostkę organizacyjną w imieniu Powiatu wpłat związanych z pieczą zastępczą otrzymywanych od innych powiatów na podstawie zawartych porozumień, od gmin tytułem zwrotu wydatków poniesionych przez Powiat i od rodziców za pobyt dziecka w pieczy zastępczej oraz wpłat za pobyt w mieszkaniu chronionym.
Uznanie Gminy za podatnika w związku ze świadczeniem odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych; opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych; brak opodatkowania wykorzystywania Infrastruktury na potrzeby własne Gminy oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego w fakturach dokumentujących
Prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków ponoszonych w ramach opisanego Projektu do wysokości proporcji wynikającej ze wzoru wskazanego w § 3 ust. 2 rozporządzenia Ministra Finansów z 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników.
Brak obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład: - odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych do Zakładu przez Gminę w przychodach wykonanych zakładu budżetowego dla celów obliczenia wartości prewspółczynnika, jeśli wartości te nie są przychodem w rozumieniu ustawy o finansach publicznych; - wartości dotacji
Nieuwzględnianie dla potrzeb określenia proporcji, o której mowa w § 3 ust. 4 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 17 grudnia 2015 r. w sprawie sposobu określania zakresu wykorzystywania nabywanych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w przypadku niektórych podatników (Dz. U. z 2015 r., poz. 2193) wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
Opłaty pobierane przez Gminę za opiekę nad dziećmi w przedszkolach ponad 5 godzinny limit stanowią podstawę opodatkowania podatkiem VAT
Uznania Gminy za podatnika w związku ze świadczeniem odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych; opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych; brak opodatkowania wykorzystywania Infrastruktury na potrzeby własne Gminy oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego w fakturach dokumentujących
Uznania Gminy za podatnika w związku ze świadczeniem odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych; opodatkowanie odpłatnych usług dostarczania wody i odprowadzania ścieków na rzecz podmiotów zewnętrznych; brak opodatkowania wykorzystywania Infrastruktury na potrzeby własne Gminy oraz prawo do odliczenia części podatku naliczonego w fakturach dokumentujących
Brak obowiązku uwzględniania dla potrzeb określenia prewspółczynnika przez Zakład wartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych przekazanych do Zakładu przez Gminę.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług opłat pobieranych za wyżywienie dzieci w przedszkolu/Korekta deklaracji VAT-7 w związku z brakiem obowiązku wykazywania w deklaracjach opłat pobieranych za wyżywienie dzieci w przedszkolu.