Interpretacja indywidualna z dnia 25 lipca 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.218.2024.RK
Sposób ustalenia procentu udziałów pośrednich posiadanych w spółce nieruchomościowej przez jej udziałowców.
Sposób ustalenia procentu udziałów pośrednich posiadanych w spółce nieruchomościowej przez jej udziałowców.
Spółka będzie zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych przy przekroczeniu progów dokumentacyjnych określonych w art. 11k ust. 2 updop z powodu powiązań z jednostką samorządu terytorialnego o charakterze osobowym
Obowiązek sporządzenia przez Spółkę dokumentacji podatkowej dotyczącej transakcji dokonywanych z podmiotem powiązanym Gminą, dla których stosuje ceny rynkowe z uwagi na przekroczenie limitu, o którym mowa w art. 9a ust. 2 pkt 2 updop. Brak obowiązku uwzględnienia w limicie transakcji, których wartość jest już uregulowana zatwierdzonymi taryfami i uchwałami Rady Gminy.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia w związku z brakiem wskazania wynagrodzenia z tytułu wykonywania czynności przez Spółkę Holenderską.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie powstania przychodu w związku z solidarną odpowiedzialnością wszystkich spółek uczestniczących w systemie cash poolingu.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie opodatkowania podatkiem u źródła wypłaty odsetek z tytułu uczestnictwa w systemie cash poolingu.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie obowiązku sporządzania dokumentacji podatkowej w związku z umową cash poolingu.
Czy na Zakładzie Budżetowym Gospodarki Komunalnej w związku z transakcjami ze szkołami, przedszkolami, Urzędem Gminy oraz Gminnym Ośrodkiem Pomocy Społecznej spoczywa obowiązek sporządzania dokumentacji podatkowych, o którym mowa w przepisie art. 9a ust. 1 ustawy o CIT?
w zakresie obowiązku sporządzenia dokumentacji podatkowej, o której mowa w art. 9a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych
Podatek od towarów i usług w zakresie uznania zdarzeń z obszaru publicznoprawnego za czynności pozostające poza zakresem opodatkowania oraz obowiązku naliczenia podatku należnego w związku z wykorzystaniem wydatków mieszanych - towarów i usług w pewnej części do zdarzeń z obszaru publicznoprawnego.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki mieszane poniesione w latach poprzednich (do których nie stosuje się przedawnienie podatkowe na podstawie art. 86 ust. 13 ustawy) z zastosowaniem współczynnika właściwego dla danego roku.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego przy zastosowaniu proporcji sprzedaży.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących przyszłe wydatki inwestycyjne związane z sieciami dystrybucyjnymi gazowymi, poniesione po zawarciu Umowy odpłatnego udostępnienia oraz prawa do odliczenia VAT naliczonego z faktur dokumentujących ponoszone przez Gminę opłaty operatorskie.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne dotyczące budowy sieci dystrybucyjnych gazowych.
Podatek od towarów i usług w zakresie opodatkowania podatkiem VAT czynności odpłatnego udostępniania przez Gminę Sieci na rzecz Operatora.
Czy w sytuacji, gdy Gmina w przyszłości wybuduje nowe odcinki infrastruktury wodno -kanalizacyjnej, będzie ona miała prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego poprzez bieżące odliczenia?
Czy w sytuacji, gdy Gmina będzie odpłatnie udostępniać infrastrukturę wodno -kanalizacyjną na rzecz ZUK, którego jest 100% udziałowcem i wynagrodzenie za te usługi będzie niższe od wartości rynkowej znajdzie zastosowanie przepis art. 32 ust. 1 ustawy o VAT?
Czy świadczenie wykonywane na podstawie umowy o odpłatne korzystanie z infrastruktury wodno-kanalizacyjnej zawartej pomiędzy Gminą a ZUK jest czynnością opodatkowaną i opodatkowane jest podstawową stawką VAT (23%)?
1. Czy w związku z udostępnieniem infrastruktury na podstawie umowy o odpłatne korzystanie w 2013 r., Gmina ma prawo do zastosowania korekty podatku naliczonego, o której mowa w art. 91 ustawy o VAT, poprzez dokonanie rocznych korekt, począwszy od deklaracji za styczeń 2014 r. w wysokości 1/10 kwoty podatku naliczonego z tytułu poniesionych wydatków inwestycyjnych oraz dokonania korekty w tej wysokości
Opodatkowanie podatkiem VAT czynności odpłatnego korzystania z infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków oraz stawki podatku dla tej czynności.
Prawo do korekty podatku naliczonego wykazanego w fakturach dokumentujących wydatki inwestycyjne dotyczące infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków oraz wysokości tej korekty.
Zastosowanie art. 32 ust. 1 ustawy o podatku VAT w sytuacji, gdy wynagrodzenie z tytułu odpłatnego udostępniania infrastruktury będzie niższe od wartości rynkowej.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących wydatki dotyczące dalszej rozbudowy i modernizacji infrastruktury wodno-kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków, która jest udostępniana na podstawie umowy o odpłatne korzystanie.
Czy Spółka postępuje prawidłowo nie uwzględniając w łącznej kwocie wymagalnych w roku podatkowym świadczeń, która rodziłaby obowiązek sporządzania dokumentacji dla cen transferowych, transakcji, których ceny są regulowane przez taryfę dla zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków, taryfę dla ciepła i uchwały Rady Miasta i Gminy, biorąc wyłącznie pod uwagę transakcje, dla których