Interpretacja indywidualna z dnia 17 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT1-3.4012.573.2017.9.MK
Podstawa opodatkowania usługi wykonanej w związku z realizacją projektu.
Podstawa opodatkowania usługi wykonanej w związku z realizacją projektu.
uznania czynności wykonanych przez Gminę na rzecz Mieszkańców w zakresie instalacji kolektorów solarnych oraz kotłów na biomasę na / w budynkach mieszkalnych za czynności opodatkowane podatkiem VAT; wliczenia do podstawy opodatkowania dla świadczonych przez Gminę usług montażu Instalacji kwoty wynagrodzenia pobieranych od uczestników projektu oraz otrzymanej dotacji pomniejszone o kwotę VAT należnego
Niezastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia dla usług montażu instalacji OZE. Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu. Stawka podatku VAT dla usługi montażu instalacji OZE.
Opodatkowanie wpłat otrzymywanych od mieszkańców na ubezpieczenie oraz zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług montażu instalacji OZE a także moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu wpłat mieszkańców na ubezpieczenie.
Wnioskodawca będzie miał obowiązek wystawienia faktury jeśli żądanie wystawienia zostało zgłoszone w terminie 3 miesięcy, licząc od końca miesiąca, w którym wykonano usługę, tj. montaż instalacji. Po przekroczeniu tego terminu wystawienie faktury jest jedynie prawem, a nie obowiązkiem Wnioskodawcy, dlatego nie ma przeciwskazań do wystawienia faktury na żądanie po upływie terminu wskazanego w art. 106b
określenie stawki podatku dla czynności wykonywanych na rzecz mieszkańców polegających na montażu: instalacji paneli fotowoltaicznych, kolektorów solarnych na dachach budynków mieszkalnych i instalacji kotłowni na biomasę w budynkach mieszkalnych o pow. użytkowej nieprzekraczającej 300 m&² oraz paneli fotowoltaicznych na dachach budynków gospodarczych oraz na gruncie, prawo do odliczenia pełnej kwoty
W zakresie obowiązku wykazania przez Gminę podatku należnego z tytułu nabytej od wykonawców usługi budowlanej w przypadku gdy montaż odbywa się na budynkach użyteczności publicznej oraz na budynkach należących do mieszkańca.
Określenie podstawy opodatkowania dla świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców usług montażu instalacji.
opodatkowania podatkiem VAT wpłat uczestników projektu z tytułu wkładu własnego w kosztach montażu instalacji, stawki podatku VAT dla usług montażu ww. instalacji świadczonych na rzecz uczestników projektu, prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu, braku odrębnego opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania uczestnikom projektu prawa
w zakresie braku opodatkowania podatkiem VAT otrzymanego dofinansowania na realizację Projektu
opodatkowania podatkiem VAT wpłat mieszkańców z tytułu wkładu własnego w kosztach montażu instalacji (kolektorów słonecznych, instalacji fotowoltaicznych i kotłów na biomasę), stawki podatku VAT dla usług montażu ww. instalacji w zależności od miejsca zainstalowania, braku odrębnego opodatkowania podatkiem VAT czynności przekazania mieszkańcom prawa własności instalacji po upływie okresu trwałości
obowiązku wykazania przez Gminę podatku należnego z tytułu nabytej od wykonawcy usługi montażu instalacji na rzecz mieszkańców, braku obowiązku wykazania przez Gminę podatku należnego z tytułu nabytej od wykonawcy usługi montażu instalacji na budynkach użyteczności publicznej, prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z wydatkami poniesionymi na świadczenie usług
prawa do pełnego odliczenia z tytułu zaprojektowania, zakupu, dostawy i montażu instalacji OZE oraz innych wydatków związanych, braku obowiązku zastosowania odwrotnego obciążenia
prawa do pełnego odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. , braku opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej dotacji unijnej oraz stawki podatku VAT dla ww. dotacji, braku opodatkowania podatkiem VAT przeniesienia prawa własności po 5 latach przedmiotowych instalacji solarnych i kotłów na biomasę przez Gminę na rzecz mieszkańców oraz określenia stawki podatku VAT dla ww. czynności.
Czy Gmina prawidłowo obciąża placówki oświatowe będące jej jednostkami budżetowymi stawką 22% VAT, traktując te czynności jako sprzedaż oraz czy czynność powinna być uznana za usługę świadczoną w ramach zadań własnych Gminy na rzecz jednostek budżetowych Gminy, zwolnioną od podatku od towarów i usług?