Interpretacja indywidualna z dnia 28 maja 2021 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB3-3.4013.45.2021.1.JS
Opłata paliwowej od sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG)
Opłata paliwowej od sprzedaży skroplonego gazu ziemnego (LNG)
Czy opłacie paliwowej podlega wprowadzanie na rynek krajowy olejów smarowych z przeznaczeniem do wykorzystania do innych celów niż do napędu silników spalinowych, w sytuacji gdy Spółka uiszcza od nich podatek akcyzowy z zastosowaniem stawki podatku akcyzowego wskazanej w art. 89 ust. 1 pkt 11 ustawy akcyzowej?
Obowiązek zapłaty opłaty paliwowej od sprzedaży gazu do napędu silników.
Estry stanowiące samoistne paliwa będące biokomponentami stanowiącymi samoistne paliwa (paliwa B 100) w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. biokomponentach i biopaliwach ciekłych, w okresie od dnia 1 maja 2011 r. do dnia 18 listopada 2011 r., nie podlegały opłacie paliwowej.
Czy w przypadku gdy spółka wystąpi do urzędu celnego o zwrot zapłaconej akcyzy i taki zwrot otrzyma, ma prawo do zwrotu wniesionej opłaty paliwowej?
Czy istnieje obowiązek opłacania akcyzy od wprowadzenia na rynek krajowy wyrobu o kodzie CN 27 10 19 41, który nie jest olejem napędowym, ale zaliczany jest do pozostałych olejów (np. hydraulicznych, maszynowych), a jeżeli tak, to czy istnieje obowiązek uiszczania opłaty paliwowej?
Czy w analizowanym stanie faktycznym biopaliwo ciekłe e 85, zgodnie z art. 89 ust. 1 pkt. 3 ustawy z dnia 6 grudnia 2008 r. o podatku akcyzowym, będzie podlegało opodatkowaniu podatkiem akcyzowym według stawki 1565,00zł/1000 litrów, obniżonej o 1,565 zł od każdego litra biokomponentów dodanych do benzyny silnikowej, z tym że kwota należnej akcyzy nie będzie mogła być niższa niż 10,00 zł/1.000 litrów
Przedmiotowe ubytki ponadnormatywne paliw silnikowych, powstające w czasie tłoczenia, opodatkowane podatkiem akcyzowym nie podlegają obciążeniu opłatą paliwową.
Wywarzane przez Wnioskodawcę biopaliwa o symbolach PKWiU 24.66.48-90.10 i PKWiU 15.41.12-60.21, nie przeznaczane do użycia jako paliwa do silników samochodowych nie będą podlegały opłacie paliwowej