Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka

Interpretacja indywidualna z dnia 22.03.2010, sygn. IPPP3/443-1231/09-2/JK, Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie, sygn. IPPP3/443-1231/09-2/JK

Przedmiotowe ubytki ponadnormatywne paliw silnikowych, powstające w czasie tłoczenia, opodatkowane podatkiem akcyzowym nie podlegają obciążeniu opłatą paliwową.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 7 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. z 2007 r. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Warszawie działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki, przedstawione we wniosku z dnia 22.12.2009 r. (data wpływu 22.12.2009 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obciążenia opłatą paliwową ubytków ponadnormatywnych skompensowanych łącznie w stosunku do paliw silnikowych jak i paliw opałowych - jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 22.12.2009 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie obciążenia opłatą paliwową ubytków ponadnormatywnych skompensowanych łącznie w stosunku do paliw silnikowych jak i paliw opałowych.

W przedmiotowym wniosku został przedstawiony następujący stan faktyczny.

Spółka dokonuje tłoczeń paliw silnikowych (benzyn bezołowiowych i olejów napędowych) oraz paliw opałowych (olejów opałowych) przy pomocy rurociągu przesyłowego dalekosiężnego z Zakładu Produkcyjnego do składów podatkowych na terytorium kraju.

Przemieszczenia te odbywają się z zastosowaniem procedury zawieszenia poboru akcyzy. Ilości tych paliw, odbieranych w składach podatkowych nie zgadzają się z ilościami wyrobów wysłanych z Zakładu Produkcyjnego i wskazanymi na dokumentach ADT. Należy zaznaczyć, że w tej sytuacji, w poszczególnych składach podatkowych i w ramach poszczególnych wyrobów mogą występować zarówno nadwyżki jak i niedobory tych paliw.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00