Interpretacja indywidualna z dnia 24 maja 2024 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.9.2024.1.AS1
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu dopłat, które Spółka planuje realizować na rzecz klientów.
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu dopłat, które Spółka planuje realizować na rzecz klientów.
Podatek od towarów i usług w zakresie niepodlegania opodatkowaniu dopłat do taryf do zbiorowego odprowadzania ścieków.
Otrzymanie Dopłaty do dostawy Pojazdów na rzecz Pomiotów Zewnętrznych.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie Rekompensaty za wynagrodzenie za świadczone na rzecz Gminy usługi i włączenie jej do podstawy opodatkowania, prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur związanych z kosztami bezpośrednimi dotyczącymi powierzonego zadania, brak obowiązku naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci wkładu na kapitał zakładowy oraz obowiązek naliczenia podatku VAT od przysporzeń w postaci dopłat do kapitału
Zwolnienie z opodatkowania wypłacanych z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kwot dofinansowania do półkolonii dla dzieci.
W zakresie dokumentowania otrzymanych dopłat do usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków.
Nieuznanie dofinansowania (dotacji) mającego na celu pokrycie kosztów związanych z realizacją projektu pn. „(…)” za podstawę opodatkowania.
Dokumentowanie otrzymanych od gminy dopłat do usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Nieuznanie płatności z tytułu rozliczenia Sald poszczególnych Uczestników Programu, dokonywanych pomiędzy Uczestnikami Programu za pośrednictwem Spółki jako administratora Programu, za podlegające opodatkowaniu VAT, z uwagi na fakt, że: - nie będą stanowić wynagrodzenia z tytułu czynności opodatkowanych VAT, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 1 Ustawy VAT, - nie będą stanowić dopłaty do ceny sprzedaży
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy przekazanie Spółce przez Gminę rekompensaty w związku z wykonywaniem przez Spółkę zadań własnych Gminy podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług oraz ustalenia, czy uiszczenie dopłaty przez dokapitalizowanie Spółki na pokrycie kosztów/wydatków bieżących z tytułu świadczenia usług, wydatków związanych z funkcjonowaniem Spółki oraz straty
w zakresie ustalenia, czy wniesienie dopłat bezzwrotnych lub zwrotnych do spółki osobowej przez pozostałych wspólników będzie stanowić dla Wnioskodawcy przychód
Czy w opisanym stanie sprawy, w związku z sukcesją dopłat i ich zwrotem po przekształceniu Spółki Z w spółkę akcyjną - w okresie od 01 stycznia 2019 r. do dnia zwrotu dopłat przez Spółkę Z - podatnik PGK zobowiązany jest do rozpoznania przychodów/dochodów podlegających opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Otrzymana przez Spółkę dopłata w związku z pokryciem straty na działalności operacyjnej związanej z uruchomieniem nowej linii krajowej przewozu osób nie będzie stanowiła wynagrodzenia za świadczone usługi w rozumieniu art. 8 ust. 1 ustawy. Opisana we wniosku rekompensata zwiększa podstawę opodatkowania, o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy, i tym samym podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i
w zakresie ustalenia, czy wartość rekompensaty, którą Wnioskodawca otrzymuje od Miasta stanowi zapłatę w rozumieniu art. 29a ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług (pytanie oznaczone jako nr 1)
Opodatkowanie otrzymanej od Miasta rekompensaty za wykonanie usługi w zakresie publicznego transportu zbiorowego, uznanie usługi przewozu osób świadczonej nieodpłatnie na rzecz pasażerów uprawnionych do bezpłatnych przejazdów za niepodlegającą opodatkowaniu, prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego związanego z wykonywaniem powierzonego zadania w zakresie publicznego transportu zbiorowego
Opodatkowanie realizacji zadań wykonywanych na podstawie zawartej umowy w zamian za tzw. wsparcie finansowe, stawki podatku dla czynności określonych w umowie, z wyłączeniem usług zarzadzania obiektem przystani kajakowej oraz braku obowiązku stosowania prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a i następne ustawy o podatku od towarów i usług przy odliczaniu podatku naliczonego związanego z zakupami
Dokumentowanie przekazanych przez Gminę dopłat, obliczanie podatku należnego oraz moment postania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanej dopłaty.
Zwolnienie od podatku VAT świadczonych usług polegających na przeprowadzeniu wypłaty dywidendy lub dopłaty gotówkowej.
wyłączenie z opodatkowania dopłat przekazywanych przez Gminę na rzecz Zakładu
wyłączenie z opodatkowania dopłat przekazywanych przez Gminę na rzecz Zakładu
Czy w świetle opisanego zdarzenia przyszłego, całokształt działań zdefiniowanych w opisie zdarzenia przyszłego jako Dokapitalizowanie V. będzie neutralny w podatku CIT dla Wnioskodawców zarówno na moment wniesienia środków pieniężnych do Spółki przez Wspólników, jak również na moment ich zwrotu Wspólnikom przez Spółkę?