Interpretacja indywidualna z dnia 14 lipca 2023 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.188.2023.1.JJ
Uznanie świadczeń na rzecz Klientów jako nieodpłatne świadczenie usług celów prowadzonej działalności.
Uznanie świadczeń na rzecz Klientów jako nieodpłatne świadczenie usług celów prowadzonej działalności.
Obowiązki płatnika, w związku z wydaniem klientom bonów w ramach akcji promocyjnej.
Brak opodatkowania podatkiem VAT opisanych we wniosku świadczeń w okresie promocyjnym na rzecz Klientów.
1. Czy po stronie Wnioskodawcy w związku z nabyciem towaru lub Karty Podarunkowej o określonym nominale w promocyjnej cenie za symboliczną złotówkę powstanie przychód podatkowy z tytułu częściowo nieodpłatnego świadczenia w przypadku udziału w danej promocji sprzedawcy, zarówno w sytuacji gdy sprzedaż dotyczy podmiotów powiązanych jak i niepowiązanych? 2. Czy wartość nominału Karty Podarunkowej, w
w zakresie opodatkowania czynności nieodpłatnego przekazania Nagród w postaci np. biletów lotniczych, wycieczek, biletów wstępu lub innych usług.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazanej Wnioskodawcy przez Organizatora kwoty Premii, która następnie zostanie w całości wypłacona uprawnionemu Uczestnikowi akcji promocyjnej oraz w zakresie braku opodatkowania podatkiem od towarów i usług wypłaty przez Wnioskodawcę Premii na rzecz uprawnionego Uczestnika akcji promocyjnej.
W zakresie przekazywania przez Wnioskodawcą drobnych upominków z logo lub bez logo na rzecz osób związanych z Wnioskodawcą stosunkiem cywilnoprawnym lub umową o pracę lub osób współpracujących, przekazywania przez Wnioskodawcą drobnych upominków z logo lub bez logo tytułem promocji lub tytułem nagród w konkursach na rzecz osób niezwiązanych z Wnioskodawcą stosunkiem cywilnoprawnym lub umową o pracę
Obowiązki płatnika w związku z przekazaniem na rzecz pracowników gadżetów firmowych opatrzonych logo firmy
w zakresie obowiązków płatnika w związku organizowanymi przez Wnioskodawcę akcjami promocyjnymi (pytanie oznaczone we wniosku nr 2)
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług przekazanej Wnioskodawcy przez Organizatora kwoty Premii, która następnie zostanie w całości wypłacona uprawnionemu Uczestnikowi akcji promocyjnej oraz brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług wypłaty przez Wnioskodawcę Premii na rzecz uprawnionego Uczestnika akcji promocyjnej.
Skutki podatkowe powstałych w związku z organizowaniem i prowadzeniem akcji marketingowych.
Opodatkowanie Usług świadczonych przez Wnioskodawcę II na rzecz Wnioskodawcy I, określenie podstawy opodatkowania VAT z tytułu świadczenia Usług oraz prawo Wnioskodawcy I do odliczenia VAT naliczonego wynikającego z faktur wystawionych przez Wnioskodawcę II, dokumentujących świadczenie Usług.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Program lojalnościowy (promocja i reklama) obowiązki płatnika
Czy po stronie nabywców lokali mieszkalnych (zarówno osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, jak i prowadzących taką działalność), korzystających z organizowanej przez Spółkę sprzedaży promocyjnej polegającej na umożliwieniu im zakupu tzw. smart house w cenie 1 zł netto, powstanie przychód z tytułu uzyskania częściowo nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu Ustawy PIT i czy na Spółce
Obowiązek Spółki jako płatnika związany z opodatkowaniem przychodów z tytułu wydawanych przez Bank nieodpłatnych świadczeń w ramach organizowanych akcji promocyjnych oraz reklamowych.
Należy zgodzić się ze stanowiskiem Wnioskodawcy, że w stanie prawnym obowiązującym od 1 stycznia 2015 r., do przekazywanych nieodpłatnych świadczeń dokonywanych w ramach organizowanych przez Wnioskodawcę promocji, skutkujących osiągnięciem przez Klientów, jak i potencjalnych Klientów przychodów z tytułów innych niż konkursy, loterie i sprzedaże premiowe, zastosowanie znajdują zasady opodatkowania wyrażone
Wnioskodawca jako organizator Akcji, będzie wydawał nagrody związane ze sprzedażą premiową, to do przychodów z tego tytułu znajdzie zastosowanie zwolnienie z opodatkowania, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 68 ww. ustawy.
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie przychodu podatkowego.
Czy dla nabywców lokali mieszkalnych (zarówno osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, jak i prowadzących taką działalność), korzystających z organizowanych przez Spółkę akcji promocyjnych, powstanie przychód z tytułu uzyskania nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu ustawy o PIT i czy na Spółce będą ciążyły obowiązki związane z funkcją płatnika, bądź obowiązek wystawienia informacji
Czy w przypadku promocyjnej sprzedaży przez Spółkę (za symboliczną kwotę) towarów, Spółka będzie mogła skorzystać z prawa do odliczenia VAT naliczonego w związku z nabyciem/wytworzeniem tych towarów na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT w pełnej wysokości?
Czy nieodpłatne użyczenie przez Spółkę towarów marketingowych w postaw: banerów, flag i ekspozytorów będzie stanowiło czynność opodatkowaną VAT, tj. nieodpłatną dostawę towarów lub nieodpłatne świadczenie usług w rozumieniu odpowiednio art. 7 ust. 2 lub art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, a w związku z tym, czy Spółka będzie zobowiązana do naliczania VAT należnego?
Czy w przypadku promocyjnej sprzedaży przez Spółkę (za symboliczną kwotę) towarów, tj. gadżetów oraz wzorników o znacznie wyższej cenie nabycia/koszcie wytworzenia, podstawą opodatkowania VAT tej sprzedaży w rozumieniu art. 29 ust. 1 ustawy o VAT będzie kwota faktycznie należna od nabywcy (symboliczna kwota) pomniejszona o kwotę należnego podatku?
Czy u nabywców lokali mieszkalnych (zarówno osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej jak i prowadzących taką działalność) powstanie jakikolwiek przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i czy na Wnioskodawcy będą ciążyły obowiązki związane z funkcją płatnika?