Interpretacja
Interpretacja indywidualna z dnia 09.12.2013, sygn. ILPP2/443-855/13-2/SJ, Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu, sygn. ILPP2/443-855/13-2/SJ
Czy nieodpłatne użyczenie przez Spółkę towarów marketingowych w postaw: banerów, flag i ekspozytorów będzie stanowiło czynność opodatkowaną VAT, tj. nieodpłatną dostawę towarów lub nieodpłatne świadczenie usług w rozumieniu odpowiednio art. 7 ust. 2 lub art. 8 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, a w związku z tym, czy Spółka będzie zobowiązana do naliczania VAT należnego?
Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 749 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz.U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko Spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, przedstawione we wniosku z 3 września 2013 r. (data wpływu 9 września 2013 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego użyczenia przez Spółkę towarów marketingowych w postaci: banerów, flag i ekspozytorów jest prawidłowe.
UZASADNIENIE
W dniu 9 września 2013 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania nieodpłatnego użyczenia przez Spółkę towarów marketingowych w postaci: banerów, flag i ekspozytorów.
W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.
K. Sp. z o.o. (dalej: Spółka) jest producentem płyt i wyrobów drewnopodobnych, których odbiorcami są branże meblarska, wykończeniowa i budowlana. Produkty Spółki to m.in.: wysokiej jakości panele podłogowe, panele ścienne, blaty kuchenne, płyty laminowane, płyty wiórowe i inne.
W związku z faktem, że Spółka funkcjonuje na wysokokonkurencyjnym rynku, podejmuje ona szereg działań marketingowych i reklamowych. Zasadniczo, przedmiotowe działania marketingowe odbywają się w ramach wspólnych akcji marketingowych prowadzonych wraz z nabywcami towarów Spółki, tj. marketami budowlanymi (dalej: Markety) oraz przedstawicielami handlowymi i hurtowniami (dalej: Dystrybutorzy). Działania te mają na celu intensyfikację sprzedaży produktów Spółki, przy jednoczesnym zwiększeniu obrotu handlowego danego Marketu/Dystrybutora.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right