Czy będą obowiązywały faktury w wersji elektronicznej?
4 sierpnia br. weszło w życie rozporządzenie Ministra Finansów z 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także zasad przechowywania oraz trybu udostępniania organowi podatkowemu lub organowi kontroli skarbowej tych faktur - Dz.U. Nr 133, poz. 1119. Przepisy dyrektywy Rady 2001/115/WE z 20 grudnia 2001 r. zmieniające dyrektywę 77/388/EWG nakładały na
Od 4 sierpnia 2005 r. obowiązuje rozporządzenie dopuszczające możliwość wystawiania, przesyłania i przechowywania faktur w formie elektronicznej. Co do zasady mogą być one wystawiane od tej daty. Jednak w przypadku gdy wystawianie, przesyłanie i przechowywanie faktur elektronicznych miałoby być dokonywane jeszcze przed 1 stycznia 2006 r. zarówno wystawca faktur, jak i ich odbiorca obowiązany jest do
Od 4 sierpnia br. możemy wystawiać i przechowywać faktury w formie elektronicznej. Korzystanie z tej procedury wymaga od podatników odpowiedniego przygotowania się. Przede wszystkim należy uzyskać zgodę od odbiorców na otrzymywanie faktur elektronicznych, wybranie odpowiedniego sytemu (podpis elektroniczny lub EDI), zawiadomienie urzędu. Przedstawiamy „krok po kroku”, jak przygotować się do wystawienia
Podatnik ma wątpliwości, czy z uwagi na brak podpisu na fakturach wystawionych w formie elektronicznej w pliku PDF, oraz biorąc pod uwagę treść ustawy o podatku od towarów i usług, iż prawo do obniżenia kwoty podatku należnego powstaje w rozliczeniu za okres, w którym Podatnik otrzymał fakturę albo dokument celny, Spółka może skorzystać z prawa do odliczenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z
Spółka zapytuje, czy w przypadku wymiany faktur pomiędzy Spółką a dostawcami, z którymi ta wymiana będzie się odbywała w formie elektronicznej gdzie autentyczność pochodzenia faktur i integralność ich treści będzie zagwarantowana bezpiecznym podpisem elektronicznym (§ 4 pkt 2 rozporządzenia), można zrezygnować z drukowania i posiadania oryginałów tych faktur w formie papierowej.Ponadto Podatnik ma
Pytanie wnioskodawcy brzmi: czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów § 4 w.w. rozporządzenia, dla potwierdzenia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur przesyłanych poprzez wymianę danych elektronicznych (EDI), wystarczające będzie oświadczenie realizatora usługi EDI, że stosowana przy przesyłaniu danych technologia gwarantuje autentyczność danych i integralność treści.
Podatnik pyta czy można uznać, że integralność treści faktury jest zachowana w przypadku, gdy wydruk faktury na ekran monitora lub na papier (w czasie kontroli, na żądanie Urzędu Skarbowego) ma w systemach komputerowych Spółki taką samą treść lecz inną formę graficzną niż w systemie komputerowym dostawcy.
Wnioskodawca zapytuje kiedy ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w sytuacji, gdy faktura od dostawcy zostanie odebrana przez serwer w Spółce o godzinie 23-ciej ostatniego dnia miesiąca, a pracownik Spółki odpowiedzialny za rejestrowanie faktur elektronicznych otworzy dokument następnego dnia, czyli pierwszego dnia kolejnego miesiąca.
Spółka ma wątpliwości czy zamieszczenie w kwalifikowanym certyfikacie imienia i nazwiska, bądź pseudonimu osoby składającej bezpieczny podpis elektroniczny, bez podawania dodatkowych danych tej osoby takich jak PESEL czy numer dowodu osobistego w pełni zaspokaja ustawowe elementy, które powinna zawierać faktura VAT.
Zdaniem Wnioskodawcy korzystanie z interfejsu EDI, za pomocą którego następuje automatyczne księgowanie faktur dostawcy zagranicznego bezpośrednio w systemie księgowym Wnioskodawcy oraz otrzymywanie faktur od dostawców zagranicznych w formie elektronicznej, nie stoi w sprzeczności do przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz rozporządzeń wykonawczych do tej ustawy.
Zdaniem wnioskodawcy z § 26 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie zwrotu podatku niektórym podatnikom, zaliczkowego zwrotu podatku, zasad wystawiania faktur, sposobu ich przechowywania oraz listy towarów i usług, do których nie mają zastosowania zwolnienia od podatku od towaru i usług (Dz. U. z 2004 r. nr 97, poz 971) - obecnie § 23 rozporządzenia Ministra Finansów z
Czy można uznać, że integralność treści faktury jest zachowana w przypadku, gdy wydruk faktury na ekran monitora lub na papier (w czasie kontroli, na żądanie US) ma w systemach komputerowych Spółki taką samą treść, lecz inną formę graficzną niż w systemie komputerowym dostawcy?
Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów § 4 rozporządzenia, dla potwierdzenia autentyczności pochodzenia i integralnośći treści faktur przesyłanych poprzez wymianę danych elektronicznych (EDI), wystarczające będzie oświadczenie realizatora usługi EDI, że stosowana przy przesyłaniu danych technologia gwarantuje autentyczność danych i integralność treści? Czy strony mogą umówić się pisemnie w
Czy w przypadku wymiany faktur pomiędzy Spółką a dostawcami/odbiorcami, z którymi ta wymiana będzie się odbywała w formie elektronicznej gdzie autentyczność pochodzenia faktur i integralność ich treści będzie zagwarantowana bezpiecznym podpisem elektronicznym (§4 rozporządzenia, pkt. l), można zrezygnować z drukowania i posiadania oryginałów tych faktur w formie papierowej? Czy w przypadku wymiany
Czy wydrukowanie przez kontrahenta Spółki obrazu wystawionej faktury VAT poprzez stronę internetową Spółki, dostępne jedynie po zalogowaniu, przy użyciu klucza i hasła, jest przesyłaniem faktur drogą elektroniczną w rozumieniu rozporządzenia z dnia 14 lipca 2005r. w sprawie wystawiania oraz przechowywania faktur w formie elektronicznej i wymaga kwalifikowanej formy zabezpieczenia w rozumieniu tego
Pytanie podatnika dotyczy wątpliwości związanych z przesyłaniem faktur drogą elektroniczną a w szczególności:- autentyczności danych i integralności ich treści- bezpiecznego podpisu elektronicznego- wymiany danych elektronicznych (EDI)- drukowania i posiadania oryginałów faktur w wersji papierowej- potwierdzania otrzymania faktury.
1. Czy w świetle § 4 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 14 lipca 2005 r. w sprawie wystawiania oraz przesyłania faktur w formie elektronicznej, a także przechowywania oraz udostępniania organowi podatkowemu albo organowi kontroli skarbowej tych faktur (Dz. U. z 2005 r. Nr 133, poz. 1119), dla potwierdzenia autentyczności pochodzenia i integralności treści faktur przesyłanych poprzez wymianę
Czy faktura otrzymana drogą internetową od kontrahenta belgijskiego spełnia wymogi dowodu księgowego? Czy faktura wewnętrzna wystawiona na jej podstawie daje prawo do odliczenia podatku VAT?
E-faktury obniżają koszty ponoszone przez firmy, skracają czas korespondencji, przyczyniają się do unikania błędów popełnianych w papierowych wersjach faktur.
Czy przedmiotowe rozporządzenie Ministra Finansów daje Spółce podstawę do zastosowania rozwiązania wnioskowanego przez klienta, tzn. czy wolno Spółce wystawiać faktury VAT w formie elektronicznej, przy równoczesnym wystawianiu faktur korygujących do tych faktur VAT w formie papierowej?
Wątpliwości Podatnika dotyczą możliwości stosowania nowego sposobu wystawiania i dostarczania klientom oryginałów faktur VAT.
Czy faktury wystawione na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy winny zawierać zamiast danych dotyczących stawki i kwoty podatek VAT oraz kwoty należności wraz z podatkiem adnotację iż podatek rozlicza nabywca?Czy wystawiając fakturę dla podatnika z państw UE bez podatku VAT, należy naliczyć i odprowadzić podatek VAT do Urzędu Skarbowego w miesiącu wystawienia faktury, a dopiero z chwilą otrzymania potwierdzenia