Przyporządkowanie kosztów w czasie
Czy wydatki związane z akcją promocyjną skierowaną do partnerów handlowych stanowią dla spółki koszt uzyskania przychodów?
Czy wydatek finansowany przez firmę, dokumentowany fakturą wystawioną przez biuro podróży, jako wycieczka zagraniczna, gdzie odbiorcami usługi są kontrahenci, którzy spełnili warunki regulaminu promocji, może stanowić koszt uzyskania przychodu, który nie obciąża limitu kosztów reprezentacji i reklamy?
W jaki sposób udzielone w ramach akcji promocyjnych rabaty wpływają na przychód i koszty uzyskania przychodów?
Czy wydatki związane z wysyłaniem za pośrednictwem poczty pakietów, składających się z: magazynu konsumenckiego, ankiety dot. używania produktów spółki, kuponu dla "przyjaciółki", koperty zwrotnej, próbek produktów spółki oraz ulotki informującej o nowych produktach spółki stanowią w całości koszty uzyskania przychodów.
dotyczy zakwalifikowania do przychodów stosowanych rabatów towarowych i upustów w cenie w trakcie zorganizowanej akcji "Karta Stałego Klienta" w celu zwiększenia sprzedaży
Czy stanowią w całości koszty uzyskania przychodów wydatki poniesione w związku z akcją promocyjną, w ramach której Klienci dokonujący zakupów u Dystrybutorów Spółki, w zamian za utrzymanie w czasie trwania promocji zakupów wybranych produktów za odpowiednio wysoką kwotę, będą premiowani nagrodą rzeczową w postaci drobnego sprzętu RTV i AGD.
Podatnik prowadzi w swoim sklepie akcję promocyjną, zwaną "programem lojalnościowym". Program ten polega na zdobywaniu i gromadzeniu przez klientów sklepu punktów za dokonanie zakupów towarów o określonej wartości. Zgromadzone punkty klient będzie miał prawo wymienić, w momencie "uzbierania" odpowiedniej ilości punktów na towar, przy czym w przypadku, gdy wartość zakupu przekracza wartość przysługującej
1. Jak należy liczyć podatek VAT od sprzedaży promocyjnej towarów w zestawach?2. Czy towar z kończącym się terminem przydatności, dodawany gratis do sprzedawanych produktów należy uznać jako reklama?3. Od jakiej ceny należy wyliczyć podatek VAT przy wydawaniu towarów gratis w czasie trwania akcji "Karta Stałego Klienta"?
Czy wydatki związane z zakupem, magazynowaniem, pakowaniem i wydawaniem nagród w ramach sprzedaży premiowej stanowią koszt uzyskania przychodów Spółki, która na zlecenie organizuje akcję sprzedaży premiowej?
Czy będzie kosztem uzyskania przychodów należny VAT, naliczany zgodnie z ustawą o podatku od towarów i usług od przekazań nagród, upominków, gratisów na rzecz nabywców towarów w zależności od dokonania zakupów o określonej wartości oraz naliczany od przekazań materiałów informacyjnych i dołączonych upominków do sprzedanych towarów?
Z treści zapytania wynika, że wątpliwości Spółki dotyczą stosowania przepisów ustawy o podatku od towarów i usług w następującym stanie faktycznym:Firma zamierza wprowadzić promocję sprzedaży hurtowej według niżej opisanych zasad:Klient przy zakupie sześciu palet towaru będzie uprawniony do zakupu jednej dodatkowej palety innego asortymentu za złotówkę, t. j. poniżej kosztu wytworzenia. Pomiędzy Spółką
Zapytanie dotyczy prawidłowości stosowania przepisów prawa podatkowego w zakresie zaliczenia środków poniesionych z tytułu promocji - polegającej na wprowadzeniu "zachęty" w celu kupowania produktów, poprzez rozprowadzenie ulotek o aptece posiadających bony towarowe - do kosztów uzyskania przychodów (reprezentacja limitowana).
Czy stanowią w pełnej wysokości koszty uzyskania przychodów Oddziału wydatki związane z wymienionymi działaniami w zakresie reklamy leków (produktów), m. in.: 1) działania reklamowe i promocyjne w środowisku lekarskim dotyczące produktów S wydawanych na recepty (w tym dystrybucja ulotek, imienny mailing, rozdawnictwo przedmiotów (gadżetów)?
Pytanie Podatnika dotyczy zasad opodatkowania zakupu towarów wykorzystywanych do akcji promocyjnych i programów lojalnościowych.
Czy promocja województwa podczas festiwalu, polegająca na zamieszczaniu herbu na strojach tancerzy oraz rozdawaniu wśrod uczestników i widzów materiałów promujących województwo (PKWiU 74.40.13-00.00) podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług wg stawki 22% ?
Czy świadczenie usług polegających na zorganizowaniu odpłatnych promocji związanych z wydaniem i obsługą kart płatniczych sklasyfikowanych przez Ośrodek Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego jako ?Usługi pośrednictwa pieniężnego pozostałe, gdzie indziej niewymienione? (PKWiU 65.12.10-00.90), korzysta ze zwolnienia przedmiotowego od podatku od towarów i usług.
Pytanie dotyczy opodatkowania wydanych w ramach akcji promocyjnej tzw. "gratisów".
Pytanie dotyczy opodatkowania podatkiem VAT upominków i nagród wręczanych po dokonaniu transakcji sprzedaży i zakończeniu akcji promocyjnej?
Czy akcja marketingowa polegająca na rozdawaniu produktów dla niemowląt adresowana do kobiet z dużych miast, w 7-8 miesiącu ciąży, z wykształceniem minimum średnim oraz dobrze sytuowane- może być uznana za reklamę publiczną?
Czy w świetle § 14 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 27 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług podlega odliczeniu podatek naliczony wykazany na fakturach VAT dokumentujących premię pieniężną wypłaconą w zamian za nabycie towarów w ramach akcji promocyjnej, tzw. Akcji Jakość
Czy ponoszone wydatki reklamowo - promocyjne, które w Spółce A zakwalifikowano do kosztów reklamy limitowanej należy w całości zaliczyć do limitu 0,25% wartości przychodów, czy tylko tą część, która nie zostanie zrefundowana przez Spółkę X?
Zapytanie podatnika dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przekazanych nieodpłatnie towarów handlowych, w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą polegającą na świadczeniu usług gastronomicznych, w sytuacji gdy podatnik organizuje akcje promocyjne polegające na sprzedaży biletów na wyżywienie za określoną kwotę i dodawaniu nieodpłatnie do zakupionego biletu innego towaru, np. jednego